2013 Reflection for 2014

assalamualaikum.

Successful people reflect on their progress before they start the new year 2014.
Some people have asked me howdo I reflecte so I took some time
and I have listed some questionsI ask myself to do the reflection
Hope it helps

Take 1 hour to go over following list it can make all the difference to create a successfull 2014
What did I learn in 2013 ?
What did I achieve in 2013?
How does this make me feel?
What did I learn from failure and success?
What am I proud off?
Where am I balanced and unbalanced in my life?
What do I want to improve in 2014?
What do I want to achieve in 2014?
What where my 5 biggest strengths in 2013?
What are my 3 weaknesses that I can improve to perform better?
Am I happy about my result?
What am I not happy about and why?
How can I make it better?

Money management:
How did I manage my money in2013?
Did I had a plan?
Did I save?
Invest back in my business?
Did I give charity?
Whats my plan for 2014?
Whats my plan to protect my wealth from inflation?
Is my money working for me?

Business skills:
How did I follow my business plan in 2013?
Am I doing the business as a hobby or as a business?
Did I keep gauges?
What did I learn from my gauges?
Did I use biznet?
How did biznet help me?
How many directors requalified?
How many getting close to requalifying?
How many people I recruit in 2013?
How many new directors 2013?
Is this going to bring me where I want to go?
How can I improve this?
What business skill do I want to learn in 2014?

Self Education:
What books did I read in 2013 that made a positive impact in my life?
What self help seminars did I attend?
What tapes I listen to that empower me?
Am I reading the right books to bring me to the goal I want to achieve?
Am I waiting for somebody to inspire me or do I Inspire myself?
Which people did I learn the most from?
What do I want to learn in 2014?

My surrounding:
Who are the 5-10 people I spend the most time with in 2013?
Are they bringing me up or down?
Are they mostly negative or positive?
Are they big thinkers or small thinkers?
Do we have unconditional love or conditional love?
How much are they earning a month?
Are they working on themself every day to create a better life?
Did i make new positive friends in 2013 that encourage me to follow my dreams?
help me to think bigger? give me a vision of better life?
How can I improve my surrounding in 2014?

My emotions 2013:
Did I spend most of my time thinking negative, blaming, complaining what I do not have? living in fear? Concerned about what other people think?
Or did I spend most of my time being grateful, focussing on the good I have and the future I can build? Helping others?
What emotions do I want to have the most in 2014?

My Habits:
What daily habits help me to create a better life and growing business?
What negative habits holding me back?
What new empowering habits I can create for 2014?

Commitment:
What am I committed to change and improve and why?
Do I need a mentor a coach?

My Why:
What is my BIG WHY to improve my life?

Please share with others and leave a comment if this helped you if you have other good questions please add in comment :)

MENGAPA RASULULLAH SAW MELARANG MINUM SAMBIL BERDIRI?

Dalam hadis disebutkan “janganlah kamu minum sambil berdiri”.
---Dari segi kesihatan----
Air yang masuk dengan cara duduk akan disaring oleh sfringer.
Sfringer adalah suatu struktur muskular (berotot) yang boleh membuka (sehingga air kencing boleh keluar) dan menutup.
Setiap air yang kita minum akan disalurkan pada ‘pos-pos’ penyaringan yang berada di ginjal.
Jika kita minum sambil berdiri. Air yang kita minum otomatik masuk tanpa disaring lagi.
Terus menuju kandungan air kencing.
Ketika menuju kandungan air kencing itu terjadi pengendapan di saluran sepanjang perjalanan (ureter).
Kerana banyak sisa-sisa yang melekat di ureter inilah awal mula munculnya bencana.
Benar, penyakit kristal ginjal.
Salah satu penyakit ginjal yang sungguh berbahaya.
Disyaki akibat susah kencing, jelas perkara ini berhubungan dengan saluran yang sedikit demi sedikit tersumbat tadi.

Kenapa Saya Pilih MLM

Assalamualaikum,

Setelah saya menceritakan tentang bisnes MLM boleh pegi ke tak... Agak bertalu-talu jugak PM, SMS dan panggilan yang saya terima. Ada kawan2 ajak lepak kedai mamak, ada yang jauh sanggup nak datang ke Pahang, ada kawan yang dah lama tak dihubungi pun menghubungi saya kembali...

Mungkin itulah tanda-tanda MLM ni best sebab dapat ramai kawan, kawan yang jauh rasa dekat, kawan yang dulu jadi best freind lama tak contact, kini kita tau serba sedikit pasal keluarga dia, ada kawan2 yang dah tak ingat pun, tiba2 teringat semula kenangan manis waktu bersama....
Akhirnya, satu keputusan telah dibuat setelah membuat perbincangan dan mendapatkan restu dari Mak dan Abah, sedikit kajian mengenai MLM yang ditawarkan oleh kawan2 dan sudah pastilah Istikharah turut disertakan...
So, saya nak bagi sedikit perkongsian mengenai MLM yang saya hasil pengalaman selama 3 tahun GAGAL dalam MLM (aktif tak aktif) dan sedikit kajian saya terhadap MLM... Jika bersetuju SHARE artikel ni dengan rakan2... kalau tak bersetuju, atau ada penambahan pendapat, silakanlah komen...

Kenangan Zaman Budak-budak

Sangat nostalgic dan banyak yg saya terkena..

Apa kenangan anda zaman menjadi budak-budak?

1. Buka kipas, cakap dengan kipas, nak dengar suara bertukar.

2. Naik kereta, tengok bulan, ingat bulan ikut kita.

3. Naik basikal, boleh lepas tangan dari 'handle', rasa hebat.

4.Masa sekolah ada orang bagi milo free, lepas ambil sekali, menyamar jadi orang lain beratur ambil lagi.

5. Lukis burung guna huruf 'm'.

6. Lukis matahari di penjuru atas kertas lukisan dan antara bukit.

7.Masa kecil fikir bentuk hati macam ni "<3"

8. Tutup peti ais dengan perlahan, sebab nak tengok bila lampu dia mati.

9. Main belon sabun dalam bilik air time tengah mandi . 1 jam dalam bilik air.

10. Fikir dunia kartun memang wujud.

11. Makan singgam. Lepas tu jilat sampul dia sebab nak tepek tatoo kat tangan.

12. Gigit kulit nugget dulu kemudian baru makan isi sebab tak nak cepat habis.

13. Koyak tengah-tengah buku latihan sebab nak buat kapal terbang, sampan, origami.

14. Susun kusyen dan buat seni binaan.

15. Fikir sticker lesen P dengan L kat kereta P untuk perempuan, L untuk lelaki.

16. Kawan terpijak kasut sekolah, lepas tu pijak kasut dia balik.

17. Lepas abes peperiksaan akhir tahun, guna buku matematik buat main SOS.

18. Beli sharpener yang ada cermin sebab nak betulkan tudung, main pantul cahaya. Lepas tu tak bagi kawan tiup takut tumpul.

19.Hembus nafas kat cermin tulis saya sayang awak.

20. Anggap zaman dahulu dunia berwarna hitam putih sahaja.

21. Tuang air panas dalam piring sebab nak bagi sejuk, kemudian minum dalam piring.

22. Tak bagi kawan korek pensel di kedua-dua hujung nanti mak mati.

23. Bila blackout, pakai lilin buat pelbagai aksi dengan bayang-bayang.

24. Sebelum minum susu kotak, koyak dulu tepi dia, tengok sama ada tanda + atau -. Orang cakap kalau tanda -, tak boleh minum. Pastu terus buang. Haha

25. Susun snek bentuk cincin (Super Ring) pada setiap jari kemudian makan satu persatu.

26. Tengok tanda kat tapak tangan. Kalau berbentuk K bermaksud nanti jadi orang kaya kalau berbentuk M nanti jadi orang miskin.

27. Tak bagi kawan join masa main. Kalau nak join jugak dengan syarat kena main Ti Ai Pi Yu..

28. Ingat kalau tertelan biji, pokok akan tumbuh dalam perut.

29. Kencing dengan yakin sebab rasa dah sampai ke toilet, rupa rupanya atas katil.

Itu semua kenangan-kenangan waktu kecil remaja.

No berapa kena dengan anda?

Wonderful Wednesday

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum w.b.t

Apa khabar kalian semua? Harapnya semua sihat belaka...
Syukur, cabaran yang saya anjurkan pada minggu lepas berakhir dengan jayanya.
Ramai para downline berjaya mencapai target mereka. Dan secara tak langsung melahirkan 2 DIQ dan lebih 5 orang Senior Consultant.
Jadi dikesempatan ini saya nak umumkan Top Trainer pada minggu ini ialah;
1) Nor Adilah Abd. Latif - Selangor
2) Salmi Ismail - Serawak
3) Aziela Jomani - Johor
4) Siti Nurfarhana Melaka
5) Nabahaah Jaafar  - Kuantan

Tahniah kepada pemenang! Yang lain-lain juga seperti Puan Musliza, Puan Siti Hajar, Cik Hasliza, Puan Nurul Shahida dan Encik NorHisyam diharapkan jangan mengalah, anda tetap dapat hadiah.
Hadiah istimewa untuk pemenang cabaran Top Trainer
Sebagai PROMOSI hujung tahun dan sambutan 2014, saya telah lancarkan satu lagi kempen dan cabaran iaitu;
klik pada gambar untuk ketahui butiran cabaran ;)
Dan tentunya promosi stock clearence!
Freezer Mates 3.3L Purple Limited Edition HANYA RM30 sekeping!!


Cozy Nest Hanya Rm160 FULL set!

 Daftar SEKARANG!!

PUISI SANGKA-SANGKA

As'salam ...
Manusia hari ini suka sangka-sangka
Ada yang sangka baik

Ada yang sangka buruk
Orang beribadah disangka riak
Orang rileks disangka malas
Orang berpakaian baru disangka menunjuk
Orang berpakaian buruk disangka hina
Orang makan banyak disangka pelahap
Orang makan sedikit disangka diet
Orang yang senyum disangka mengejek
Orang yang masam disangka merajuk
Orang berbincang disangka mengumpat
Orang yang diam disangka menyendiri
Orang yang menawan disangka menggoda
Orang yang ceria disangka mengada
Orang yang bertanya disangka menyibuk
Hakikatnya ...
Mana tahu yang senyum itu kerana bersedekah
Mana tahu yang masam itu kerana mengenang dosa
Mana tahu yang berbincang itu memberi pendapat
Mana tahu yang diam itu kerana beribadah
Mana tahu yang menawan itu bersih wataknya
Mana tahu yang ceria itu cerdas mindanya
Mana tahu yang bertanya itu perihatin orangnya
Justeru itu ….
Sesuatu perkara yang kita lihat
Jangan suka sangka-sangka
Sikap sangka-sangka akan memusnahkan jiwa
Kerap sangka-sangka mengundang celaka
Jangan terlalu bersangka-sangka
Jauhi sikap sangka-sangka
"يأيها الذين ءامنوا اجتنبوا كثيرا من الظن إن بعض الظن إثم.."
"Wahai org2 yang beriman jauhilah kamu semua kebanyakan dari sangkaan kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa.." (Al-Hujurat:12)
Wasalam.

Leaflet Tupperware Malaysia Mid Disember 2013

Atas permintaan ramai~
Leaflet Tupperware Brands 16~31 Disember 2013

10 Tips Meningkatkan Perniagaan

Assalamualaikum,
Bismillahi-rahmani-rahim...Terima kasih kerana sudi membaca :)
Kali ini saya nak bawakan 10 lagi tips demi peningkatan perniagaan. kali ini kita buat countdown ye...




10) Melaburlah untuk mendapatkan kredibiliti daripada pihak ketiga :
Sekiranya ada cara untuk anda mendapatkan akreditasi atau kelayakan professional di dalam industri yang anda ceburi, pastikan yang anda melabur untuk mendapatkannya. Ia mungkin tidak murah tetapi sebagai pelaburan jangka panjang, ia akan membantu menambah nilai perniagaan anda serta meningkatkan kelayakan kepakaran anda.

9) Mempromosi ketika pelanggan sedang menunggu atau sedang menunggu di talian: Sekiranya anda perlu meminta pelanggan menunggu atau menunggu di talian telefon sebelum ianya disambungkan kepada pihak yang berkenaan, pastikan yang mereka yang sedang menunggu diberikan bahan bacaan yang membantu mempromosikan perniagaan anda. Sekiranya di talian, pastikan mereka mendengar rakaman yang mempromosikan produk atau perkhidmatan anda dan bukannya hanya mendengar lagu-lagu atau muzik yang tidak membantu menambah nilai perniagaan anda.

8) Berikan hadiah percuma yang lain dari yang lain: Hadiah pen dengan logo syarikat anda mungkin membosankan dan orang mudah lupa. Apakata cuba berikan sesuatu yang berbeza, seperti seluar dalam yang berlogokan syarikat anda contohnya, atau topi santa claus berlogo, atau mungkin sabun yang mempunyai logo syarikat anda yang buat mereka mandi "bersama-sama" anda setiap hari?
7) Minta dan gunakan testimonial pelanggan: Manusia lebih yakin bila mereka membaca pengalaman orang lain yang mendapat pengalaman yang bagus menggunakan produk atau perkhidmatan anda.
6) Berikan jaminan wang dikembalikan: Sekiranya anda yakin dan percaya dengan produk atau perkhidmatan anda, berikan jaminan anda. Tawarkan pemulangan wang jika mereka tidak berpuashati dengan apa yang anda berikan kepada mereka. Anda akan menarik lebih ramai orang untuk mencuba produk atau perkhidmatan anda dan biasanya mereka tidak akan meminta wang untuk dipulangkan sekiranya ianya bagus untuk mereka.
5) Berkawan dengan selebriti radio atau TV: Cari jalan untuk merapatkan diri dengan selebriti radio atau tv. Mereka adalah manusia biasa yang sukakan penghargaan. Kirimkan mereka hadiah yang luar biasa yang membuatkan mereka akan menyebut nama anda apabila mereka bersiaran.

4) Tukar mesej telefon anda : Sekiranya ada orang yang menelefon telefon pejabat atau telefon bimbit anda selepas waktu pejabat, ianya mungkin merupakan peluang anda untuk memasarkan kepada mereka. Tukar mesej panggilan telefon anda daripada "Maaf, kami sedang sibuk, sila tinggalkan pesanan anda!", tukarkan kepada "Maaf, kami amat sibuk melayan pelanggan kami sepanjang hari dan kami agak keletihan. Tinggalkan nama dan nombor telefon anda, kami pasti akan memanggil anda semula pada pukul 9.05pagi nanti!"

3) Mewujudkan sistem memperkenalkan kawan: Sekiranya pembekal atau pelanggan gembira untuk berurusan dengan anda, anda boleh memberikan mereka penghargaan contohnya voucher RM50 untuk setiap pelanggan baru yang diperkenalkan.

2) Lancarkan kempen untuk membuat sesuatu perubahan: Apakah perkara yang membuat orang ramai tidak gembira atau tidak berpuashati? Anda boleh menjadi penganjur kepada sesuatu kempen kesedaran di kawasan anda, contohnya, kempen menentang aedes. Sekiranya perniagaan anda memang secara terus dapat menyelesaikan masalah ini, ia adalah lebih baik.

1) Menawarkan perundingan atau memberikan ucapan: Cari kumpulan sasaran yang dikehendaki dan sertai mereka, tawarkan kepakaran anda dengan memberikan perundingan atau ucapan secara percuma. Ia akan mula membina anda untuk menonjol sebagai pakar dalam bidang tersebut.

Selamat mencuba! ;)
 

Tupperware Malaysia Treasure Box

Saya mencari insan mulia yang nak memiliki kotak ajaib ini...
melaluinya anda akan jumpa SMILE
Skill
Motivasi
Inspirasi

Luar-biasa
Elegan

hubungi 0139733779 Yoshi TP





13 Tips from Successful People

Tips

#1 – If you’re not determined to see success through to the end – don’t even begin.
Mandy Haberman

#2 – If you don’t believe in your product or service – don’t even begin.
Karan Bilimoria

#3 – When negotiating with others - always put yourself in their shoes.
Sir Christopher Evans

#4 – Failure is inevitable as an entrepreneur. Make sure you learn from it and turn it into a positive.
Mark Marsland

#5 – You can never say for certain that your business will be successful. You can only say that YOU will make it successful.
Julie Meyer

# 6– To be successful you must first feel uncomfortable.
Nigel Risner

#7– Keep focused exclusively on your goal. Do not get distracted.
Nick Wheeler

#8 – Get used to hearing the word NO!
Simon Woodroffe

#9 – Set Goals and have a definite target.
Tim Etchells

#10– Get out and network with key people.
Chris Hughes

#11 – Enjoy success when it comes – you have earned it.
Stuart Wheeler

#12 – Learn to listen and learn to ask the right questions.
Thomas Power

#13 – Leverage leverage!
Sir Christopher Evans

Bukan Hanya Bisnes kaum Wanita


ABDUL MAJID SAMAD, 58, kelihatan agak sibuk menguruskan stok-stok Tupperware yang baru diambil dari pejabat stokis. Tiga kotak bersaiz besar itu dibuka dengan berhati-hati agar produk di dalamnya tidak rosak. Kemudian, satu persatu produk Tupperware disusun mengikut senarai tempahan pelanggan.

“Inilah rutin mingguan saya. Sentiasa sibuk dengan pengambilan dan penghantaran barangan Tupperware. Jadual kerja perlu sistematik dan efektif kerana saya tidak mahu pelanggan terpaksa menunggu lama stok barangan mereka.
“Apatah lagi tempahan stok semakin banyak pada bulan Ramadan dan menjelang hari raya,” tutur Abdul Majid mengenai bisnes Tupperware Brands yang diusahakan sejak tahun 2004 bersama isteri, Rohaya Abdul Rahman, 55.

Mengulas mengenai cintanya pada bisnes Tupperware yang dimonopoli oleh golongan wanita, anak kelahiran Jelebu, Negeri Sembilan, itu memberitahu semuanya tersemai ketika dia berusia 22 tahun. Pada waktu itu, Abdul Majid hanyalah pengguna setia Tupperware dan sentiasa membeli produk berkenaan daripada kakak iparnya yang merupakan ahli tetap Tupperware Brands.
“Saya tak pernah terfikir untuk menjadi ahli Tupperware kerana sudah mempunyai pekerjaan tetap di salah sebuah syarikat perumahan dan pemaju. Lagipun membeli barang Tupperware untuk kegunaan peribadi bukan untuk berniaga.

“Namun semuanya berubah ketika mengunjungi pejabat stokis Tupperware Brands di Wangsa Maju, Kuala Lumpur, untuk membeli botol minuman. Kebetulan pada waktu itu, saya telah bertemu ahli senior, Norlia Ismail, yang beria-ria mengajak saya menjadi ahli supaya menikmati potongan diskaun 25 peratus bagi setiap pembelian barangan Tupperware,” jelas Abdul Majid kepada Kosmo! ketika ditemui di Gombak baru-baru ini.

Peluang berniaga

ORANG ramai kini berpeluang membuat piza dalam tempoh kurang 20 minit dengan menggunakan set piza jenama Tupperware Brands.


Bertitik tolak daripada episod itulah Abdul Majid mula berjinak-jinak menjual Tupperware dalam kalangan teman-teman dan jiran. Pada hujung minggu dia mengambil kesempatan mengadakan parti Tupperware bagi mempromosi produk Tupperware kepada para pelanggan baharu.
Jelas Abdul Majid, dia tidak malu mengendalikan bisnes Tupperware meskipun perniagaan itu sinonim dengan golongan wanita. Lebih mengujakan, bisnes Tupperware mendapat kepercayaan dan sambutan daripada orang ramai kerana produknya yang berkualiti dan tahan lasak.

Dalam pada itu, Salleh Fadhil Abdullah, yang sudah 13 tahun berniaga Tupperware menyifatkannya sebuah peluang perniagaan yang berbaloi dan mendatangkan manfaat kepada orang ramai. Tupperware yang diperkenalkan sejak tahun 1946 oleh Earl Tupper di Florida, Amerikat Syarikat (AS) bukan saja menjanjikan peluang perniagaan yang cerah malah koleksi produk tersebut selamat digunakan oleh semua lapisan masyarakat.
“Orang ramai cenderung membeli botol air dan bekas makanan plastik kerana harganya murah berbanding produk Tupperware yang berharga RM10 ke atas. Tetapi, tahukah anda bekas Tupperware lebih tahan lama kerana diperbuat daripada material tidak bertoksik dan tiada unsur karsinogenik? Lagipun produk Tupperware diiktiraf oleh Food & Drug Administration & Japan Polyolefin Hygienic Assocoation Standart (FDA).

“Penggunaan produk plastik boleh menjejaskan kesihatan terutamanya pada botol atau bekas makanan yang terdedah pada cuaca panas. Tindak balas haba itu akan menghasilkan bahan kimia tertentu yang memberi kesan buruk pada kesihatan,” jelas Salleh sambil menunjukkan botol air Eco Tupperware yang hadir dalam enam warna menarik.
Salleh yang membahagi masa antara karier sebagai akauntan dan bisnes Tupperware menjelaskan, produk terbaharu itu selamat digunakan meskipun ia terdedah pada cuaca panas atau sejuk. Selain koleksi botol Eco Tupperware, Salleh turut menyarankan orang ramai menggunakan set Tapau untuk membungkus makanan berbanding menggunakan polisterin.

Berhenti kerja

LAZIMNYA para pelanggan membuat tempahan Tupperware berdasarkan produk-produk yang dipamerkan dalam katalog.


Sementara itu, Iffa Ismail, 28, yang baru enam tahun melibatkan diri dalam bisnes Tupperware bersyukur dengan rezeki yang dikecapi pada hari ini. Ibu kepada sepasang cahaya mata itu tidak menyangka keputusannya melepaskan jawatan sebagai pegawai bank di salah sebuah bank terkemuka telah membuka laluan rezeki yang lebih lumayan.
Sebelum ini, anak kelahiran Selangor itu kurang yakin pada bisnes Tupperware meskipun ibunya, Norlia Ismail, 52, merupakan salah seorang pengedar Tupperware.
“Pada mulanya saya enggan melibatkan diri dalam perniagaan ini kerana bimbang dengan risiko pasang dan surut berniaga. Sebab itu, saya mengambil keputusan bekerja apatah lagi setiap bulan saya memperoleh gaji tetap.
“Namun, semuanya berubah selepas melihat kejayaan ibu berjaya memperoleh komisen yang tinggi setiap bulan, hasil jualan Tupperware. Selepas berbincang dengan ibu dan mempelajari pelan perniagaan Tupperware, setiap hujung minggu saya ke pasar raya Giant Teluk Intan, Perak untuk membuka kios mini Tupperware dan mencari pelanggan baharu,” jelas Iffa yang kini mempunyai ahli Tupperware dari Perak dan Kuantan, Pahang.

Lebih membanggakan, pada fasa pertama jualan Tupperware, Iffa berjaya mencatat hasil jualan sebanyak RM6,000 dalam masa kurang tiga jam.
Sehubungan itu, bagi memberi tumpuan sepenuhnya pada perniagaan Tupperware dan memudahkannya berulang-alik antara Kuala Lumpur, Perak dan Pahang, maka dia mengambil keputusan berhenti kerja. Lebih meyakinkan Iffa apabila dia memperoleh pendapatannya menjual Tupperware yang mencecah sehingga RM4,000, sebulan.
Parti Tupperware
Tambah Iffa: “Rezeki tidak datang bergolek sebaliknya ia memerlukan daya usaha yang tinggi. Sebab itu, saya menyarankan kelompok ibu tunggal ataupun suri rumah berkecimpung dalam bisnes ini untuk mendapatkan pendapatan sampingan.

PARTI Tupperware telah dipraktikkan selama enam dekad sebagai corak promosi barangan tersebut.


“Bagi mereka yang ingin memahami dengan lebih terperinci mengenai keistimewaan perniagaan Tupperware, bolehlah berjumpa dengan pengedar utama kami dan kami akan menerangkannya di parti Tupperware.
Berbicara mengenai parti Tupperware, Norlia Ismail, 52, memberitahu parti tersebut cukup sinonim dengan jenama Tupperware Brands di serata negara termasuklah di Malaysia.
Sejak pelan berkenaan diperkenalkan oleh Brownie Wise, jurujual wanita legenda dari Florida, Amerika Syarikat yang juga merangkap Timbalan Presiden Tupperware Brands sejak enam dekad lalu populariti produk tersebut semakin meningkat.

“Kewujudan parti Tupperware menambah kepelbagaian pada corak promosi produk ini. Secara tidak langsung pada acara tersebut, mereka yang menghadirinya bukan sekadar membelek katalog malah berpeluang melihat produk dengan lebih dekat dan memahami cara penggunaannya dengan betul.
“Lazimnya, seminggu sebelum parti berlangsung kami terlebih dahulu mengadakan perbincangan bersama tuan rumah atau penganjur parti Tupperware. Dalam diskusi itu, kami menyarankan pihak penganjur memilih set produk untuk dipromosi dan bersesuaian dengan sasaran para tetamu,” terang Norlia yang kini berada pada tahap Pengarah Eksekutif Tupperware ketika ditemui Kosmo! baru-baru ini.

Norlia yang ditemui di kediamannya di Taman Sri Gombak, Selangor yang pernah mengungguli Anugerah Wanita Inspira Tupperware Brands berkata, pemilihan set produk wajar dititikberatkan bagi mengelakkan tetamu tepu kerana menerima informasi produk yang terlalu banyak.
“Koleksi produk Tupperware terbahagi pada beberapa set. Selain set piza yang membolehkan individu menghasilkan piza dalam tempoh 20 minit dan menyimpan ramuan dalam bekas tertentu, Tupperware Brands turut menampilkan set yang ideal disusun dalam peti sejuk, kabinet dapur ataupun ketika menjalani aktiviti berkelah,” tutur Norlia sambil menguli tepung di dalam bekas Tupperware khas.
Dalam pada itu, jelas Norlia sekiranya pada parti Tupperware berkenaan jualan produk mencecah RM880 maka tuan rumah layak menerima hadiah istimewa daripada pihak Tupperware Brands.

Tupperware Nature Care Pomegranate

Gel lembut buah delima untuk rasa lebih 'gagah', awet muda dan lebih tenaga!
[✔] Melancarkan salur darah
[✔] Melegakan sendi
[✔] Melindungi kulit dari sinar UV
[✔] Mengekalkan kesihatan prostat pada lelaki

RM89 sebotol, 60 kapsul gel~ Nak jadi POWER? hubungi 0139733779
untuk harga istimewa

10 Tips Asas Kejayaan Bisnes Tupperware

Assalamualaikum,
Malam yang dingin ni terpanggil saya untuk coret sedikit perkongsian dari ilmu saya yang tak sampai setahun jagung ni.
Perkongsian ini mungkin sedikit panjang, tetapi saya kira BERUNTUNG sangat kepada sesiapa yang mengamalkannya.
Baik, JOM kita baca! ;)

10 Tips Asas Kejayaan Bisnes Tupperware

1) Kongsikan apa yang anda tahu kepada orang lain: Apa yang anda ketahui tentang perniagaan anda kadang-kadang merupakan maklumat yang sangat bernilai kepada orang lain. Tetapi bukanlah maklumat rahsia perniagaan kita, tetapi maklumat umum atau informasi yang mungkin berguna kepada orang lain. Berikannya secara percuma. Tuliskan artikel di blog ,laman web atau laman sosial anda seperti FACEBOOK, kongsikan kepada orang lain tentang apa yang anda tahu tentang bidang yang anda lakukan.


Contohnya, jika anda di dalam tupperware. Kongsikan kepada orang lain tentang asas perancangan kewangan yang betul, kesilapan ramai pelanggan kita sebelum ini dan bagaimana untuk merancang pembelian mereka atau mungkin produk sesuai untuk mereka.


Jangan risau jika ada orang lain yang akan meniru anda, anda ada ilmu dan pengalaman yang tersendiri, orang lain belum tentu mempunyai ilmu atau pengalaman yang sama.

Bantuan Kemanusiaan Banjir Kuantan 2014

Tak banyak yang saya nak perkatakan.
Namun, anda boleh hubungi saya 0139733779 untuk status semasa atau hulurkan bantuan
Terima kasih
Di pusat bantuan mangsa banjir


Taman Seri Mahkota Jaya: Jambatan mula pecah...

tak dapat nak balik rumah...tido jelah mana2...foto ihsan dari NorHisyam Zainuddin

Marvelous Monday : 3 Tips Asas Menjayakan Bisnes Tupperware

Assalamualaikum,
Hari ni yang sangat BEST!!!
Dapat bantu 3 orang yang nak buat bisnes Tupperware online.
Pagi2 lagi dah bergegas ke stokis~
Poyo tak? hehehe... Tapi saya bangga dengan pencapaian hari ini
malam semalam, jumpa ustaz ni... kenalan dari Biro TataNegara, tengah sembang2... tetiba dia cakap "Kenal dia ke? Apsal tak join sekali? Seminggu kebelakangan ni cam marah2 jer...kenapa?.. sabar je Min..."
Dalam gurau senda tu ada lah dia berbunyi...

"Melayu itu, beraninya beradab.
Mereka tidak sembrono. Mereka itu
teliti dalam menebarkan kebenaran.
Dikuatkan dengan kata bidalan,
menarik rambut dalam tepung,
tepung tidak berselerak, rambut tidak
putus.
Dalam marah, masih berpantun.

Dalam berpantun, terukir pemikiran
memperelok teguran, mungkin kan
terjadi bermaafan.
"

Hairannya, ada orang yang saya hormati cerita perkara yang sama...
Cerita pasal apa ni agaknya? Anda teka... jawab di ruang komen. Kalau BETUL, ada hadiah istimewa menanti~ ;)


Berbalik pasal tupperware...

Pernah orang ajukan soalan kepada saya;
"Encik, masa mula2 encik join encik buat camne? kena beli stok dulu ke? Saya bab-bab finance ni mmg fail skit...pantang ada duit mesti rasa nk belanje... "
 Ada juga yang tanya...
"Saya minat la nak join Team Power ni...tengok team encik ni semua happy-happy, sales power-power...macam mana nak join?"

Jawapan: 3 Asas Bisnes Tupperware yang Berjaya

#1 Keinginan untuk Berjaya
- mesti tahu buat pilihan, ada matlamat yang jelas... masa nak join tu, DECIDE to win!

#2 Disiplin
- masa dan kewangan... bersabar dulu...uruskan betul-betul...ikat perut skit pon takpe, dah tamat tempoh cabaran, nak karok sampai pagi...makan sampai kenyang pon boleh ;)

#3 Terbuka untuk menerima dan Positif
Sama anda ditegur, dimarah, dicaci-maki...itu adalah satu pemberian. Terima saja, wang anda sikit pun tak kurang dalam bank. Kalau orang hlur kuih ke, apa-apa bentuk rezeki yang baik, terima saja. Dulu selalu saya menolak sebab malu...tapi orang dah niat nak bagi, kita ambil je... ;)

Skill dan Ilmu tu anda akan dapat along the way...pengalaman adalah guru terbaik!

Sudahkah anda tetapkan matlamat harian anda?
Kongsikan bersama rakan-rakan anda;
"Hari ini saya akan BERJAYA...."


Leaflet Disember 2013 Tupperware Brands Malaysia






LIKE dan Menang

Assalam,
Saya nak minta bantuan rakan-rakan pembaca blog sekalian...
Hi guys,
It's festive season and today is a good beginning of the month. I need a little favor of yours...
Please LIKE this photo if you love me~ ;)

mohon klik pada gambar ==>  LIKE ==> Komen

Anjurkan Jamuan, Jom Tapau Weh!

Yes! Yes! Yes!!
Saya suka jamuan!!
(^o^)
Sebab saya suka makan!
Hehehe!! v(^.^)v

Kalau sebut pasal Tupperware ni kat orang-orang lama dah tentunya diorang akan sebut
PARTY
Betul tak?
 Sinonim sangat dengan syarikat Tupperware yang dah wujud sejak 65 tahun dulu...

Party atau Jamuan Berkumpulan ni sememangnya DMO yang terbaik untuk Recruit and Retail.
Sebab mudah sangat nak dibuat... ikut jer langkah asas ni.
#1 Jemput rakan-taulan/kenalan
#2 Hidangkan sedikit makanan... kuih-muih pun okay...
#3 Bawa katalog dan leaflet untuk tetamu
#4 Perkenalkan produk Tupperware
#5 Tawarkan peluang dan kelebihan menyertai Tupperware
Tupperware Kuantan Party
Untuk jadikan suatu party tu lebih BEST buat la game skit dan kasi hadiah~ (^_^)
 
Makan dengan Tupperware
Syok kan? Intai-intai, cedok-cedok, tapau-tapau... Jom-Tapau-Weh!
CALL/SMS/WhatsApp HOTLINE 24Jam 013-973-3779 En.Yoshi


Tupperware Malaysia Hotline Service

Assalamualaikum,

Hari ini saya nak melancarkan Tupperware Hotline Service.
Apa kelebihan servis ni?
#1 Boleh order produk anytime
#2 Boleh runding harga anytime
#3 Boleh buat aduan, minta tips ANY-TIME!

Syaratnya, anda mestilah jadi customer #jomtapauweh dan berdaftar sebagai konsultan Tupperware dengan saya...

Nak buat urusan jual beli dengan saya mudah saya. Ikut saja langkah-langkah ini;
#1 Pilih barang dalam katalog
#2 Call/SMS/whatsapp HOTLINE 0139733779 untuk buat tempahan/order
#3 Sabar...Anda akan terima sms "Terima Kasih, pesanan anda sudah diterima, sila nantikan maklum balas"
#4 Bila anda terima respon Panggilan/SMS/whatsapp "Pesanan anda sudah diproses sila buat pembayaran ke #jomtapauweh 15#####**##69" dan anda siap buat pembayaran. SIAP
#5 Nantikan produk ke rumah anda! ;)

Pernahkan anda kecewa? bila Duit dalam akaun bank tidak boleh dikeluar sebab
1. Gaji belum masuk,
2. Memang dah abis, ataupun
3. Terlebih guna.
Jadi, bagaimana anda nak menyambung hayat anda jika DUIT TAK ADA? kawan pun boleh lari...
jadi, anda perlu lakukan pengorbanan untuk lakukan yang terbaik untuk diri sendiri dahulu. lakukan part time dengan sertai TEAM POWER. kami akan bimbing anda yang serius !! hubungi 0139733779 jom !!





Cabaran 3 Hari November

Assalamualaikum,

Entry ni serba ringkas je. Hari ni saya lancarkan cabaran  hujung bulan seperti biasa.
Kenapa cabaran ni POWER? Sebab hadiahnya rare sangat.
Dan yang lebih mencabar, barang2 hot item banyak yang dah habis.
So, cabaran ini akan menguji daya kreativiti anda untuk mengatasi masalah yang sedia anda dan pastinya hadiah yang lebih besar menanti hujung bulan ini!

Syarat-syarat:
1. Berdaftar sebagai konsultan sah Tupperware dengan saya.
2. Dalam tempoh 27~30Nov, anda harus ada jumlah jualan sebanyak RM1000. Jualan sebelum tarikh tidak dikira.

Simple je kan syarat2nya.
Nak tengok hadiah? JOM!


Ofcourse, saya juga nak bantu anda double up sales anda. So, cadangan saya, korang ambil la barang2 ni. wrap sebagai hadiah. Pasti ramai yang beli!



Daftar sekarang!
Jom BELI set treasure box ni. Dapat keahlian percuma!

Terima Kasih Sudi Lawat~. Powered by Blogger.

Search This Blog

Jom Jadi Peminat Tupperware Malaysia

Google+ Followers

Followers

Tupperware Sg. Petani TV: Jom Tapau Weh!

i-Radio LTFM