Thursday 12 September 2013

Kacang Pool Makanan Orang Johor?

Assalamualaikum.
Ketika entry ini digarap, saya baru sahaja pulang mencari rezeki di Felda Keratong 1, Rompin, Pahang.
Syukur, tanpa sedar, hampir 100 orang pengunjung blog saya hari ini.
Entah siapa yang membaca, saya pun tak tahu.
Semoga pembaca sekalian mendapat manfaat dan inspirasi dari penulisan saya.
Saya harap saya dapat berkenalan dengan anda dan sudi berkongsi idea serta pendapat.
Jika tidak keberatan, klik pada 'join this site' di panel sebelah kanan; supaya saya boleh berkenalan dengan anda. ;)

Baiklah,
Coretan kali ini untuk santai2 sahaja ya...hehehe
Nak cerita sikit je..
Boleh tak?
(apelah, tanya plak boleh ke tak? baca jugak kan? hehe...)

Tadi, sambil2 ber FB ternampaklah post seorang member ni...dia cakap 'trend ofis aku terkini...kacang pol'
Seriously, ni first time saya dengar pasal kacang pol@pool ni...
So, saya pun surf la google dan jumpalah gambar2 dan macam2 artikel pasal kacang pol ni.
Rupanya kacang pol ni hidangan kuah kacang istimewa yang biasanya dimakan bersama roti bakar.
 First, nak cerita pasal Kacang Pool Haji ni. Setelah di'google', jumpalah lokasi restoran ni... iaitu di Larkin. Kedai ni nampak simple, tapi banyak review dari blog yang saya baca diorang semua suka kacang pol kat kedai ni.
So, jika anda berada di Larkin atau berdekatan, please...beritahu bila korang free, sebab saya nak korang bawa saya ke tempat ni! (hehehe...aci tak?)
Dail 0139733779 ok...whatsapp pun boleh

Second, ni haa...gambar yang menarik. Gambar ni di'copy' dari sebuah blog milik Ana Suzana.
Dan bestnya, dia ada tunjuk tutorial camne nak masak kacang pol ni! Best taww!! Klik pada gambar untuk visit.
http://mylovelyfamily-ana.blogspot.com/2012/11/resepi-kacang-pool-tutorial.html

Pasni nak try masak sendiri dan makan dalam Elegancia Bowl ni. Mesti jadilagi SODAAAPPP!
hehehe... btw, cantekk kan mangkuk ni? Limited Edition tau, sampai 30 Sept je...
Tupperware Elegancia Bowl

If nak harga murah? Join jadi ahli! ;)
Tupperware Team Power Membership

PS: Sebelum bertolak ke Rompin tadi, posmen hantar ni!

Tengoklah beza antara bulan pertama saya join dengan bulan kedua(kini)
Berbaloi betullah. Tak sangka dari orang yang hampir miskin tiba-tiba hidup balik. Terima kasih Team Power. Benar2 merubah hidup saya dan memberi harapan untuk saya bernafas semula.
Terima Kasih ALLAH!!