Monday 5 August 2013

Kuantan I'm Back!!

Andai gunung terbelah dua,
Hilang gua tempat bertahnud,
Masa berpisah kan datang jua,
Bertemu nanti kembali ku sujud.


Alhamdulillah, syukur! Setelah seminggu menuntut ilmu dengan atok dan moyang kesayangan; Abg Eddy & Sifu Syam, akhirnya pulanglah aku kembali ke Kuantan.
Banyak ilmu yang aku pelajari dari awal pertemuan sampailah waktu nak balik. TERIMA KASIH banyak kepada semua! Termasuk karakter2 tambahan lain yang muncul dalam opera hidupku.
Cewaahh...bukan main ayat! ;-p

So, nak recap balik skit citer apa yg berlaku dlm seminggu. Bermula Selasa sejurus sampai di stesen Pekeliling, aku standby utk berbuka. Tak lama pastu abg Syam sampai & aku diperkenalkan dengan 2 anak muda yg ala2 nakal tapi mesra, Hyqal & Muniswaran(panggilan manja dia Munis). Ok, start nak masuk kete je, si Hyqal ni dh bg 1st impression. Kononnya nk kejutkan aku, dia tunduk ala2 nyorok gitu. Dari jauh aku dh nampak actually, so nk jaga hati punya pasal aku buat2lah terkejut(yg seriusly nampak palsu...haha) lebih kurang cam "Oh..." gitu...

So, sebelum pi hostel, tempat aku tido 3 hari. Kitorang pergilah jalan2 dulu kat masjid india... Tengok2 baju, tapi window shopping je... Masa ni yg beriya skit 2 orang anak muda ni je. Aku tengok abg Syam dah letih je gayanye... So, aku borak2 jelah ngan dia ala2 student & teacher.
Abis window shopping terus kitorang balik... Oh ya, kalau korang nk tengok betapa sesaknya Masjid India time malam, aku ada rakam & post kat keek.com/mynutrisi123
 Tupperware Malaysia
Masuk je kolej aku dpt duk 1 bilik tamu. Tapi disebabkan aku ni mmg kelawar time bulan puasa, so aku layan borak ngan 2 jejaka hensem tu... (saja bagi ayat bodek skit hehe...) Borak punya borak, masuk dah waktu sahur & kitorang pun makan2 & tido!

Esoknya aku sempatlah tgk abg Syam dlm rutin hariannya sbg lecturer. Student2 dia semua baik2. Oh ya, hari yg sama adalah EOM dan ia adalah hari paling sibuk! Cerita hari tu korang leh baca dlm entry pada 31 Julai ok.
Tupperware Malaysia
Summary: Hari tersebut aku pergi 2 stokis fav abg Syam & berkenalan ngan Why Tupperware kak Liah. Siapakah mereka? Nak tau kena citer private k. Hehehe... Dail je 0139733779!
Ps: Mlm tu aku pergi karok jap. Meraikan kejayaan ngan atok...

Khamis: Hari yg paling mendebarkan. Abg Syam beberapa kali tertidur dlm kete masa memandu! Pergh!!! Cek ketaq ghase nak teghiaq! (loghat Kedah: aku ketar rasa nk meraung) ps: aku bukan org Utara* :)
Semoga abg Syam jangan buat lagi...OK!
Korang leh baca cerita penuh dlm entry 1hb Ogos.
 Tupperware Malaysia
Jumaat: ikut abg Syam pegi 2 buah company. Anta barang & tolong post kotak besar utk customer di Serawak. Gigih tak? ;-)
Then, tido kat umah Eddy plak. Bermanja2 ngan kucing dia.

Sabtu: 1st time pergi assembly. Tengok kegigihan Abg Eddy bekerja as Tupperwarian(waahh...istilah baru ke?)
Malam pi jalan2 dan beli tiket balik. Full story dalam previous post ok. Cuma nk citer skit... Malam tu kitorang jalan2 kat Jalan TAR. 1st time dengar orang jual "air Aaron Aziz"...kekeke...
 
So, that's it. Ahad aku nk citer penuh sebab entry ni dibuat pada jam 2 pagi hari Isnin.
Bermula jam 5 pagi, aku sahur teguk air je. Sebab malam tu aku dah makan... Layan fb jap, tup tap tup tap dah kul 6. Pi mandi kemas2 beg aku WA(whatsapp) Eddy yg tido dlm bilik. "Eddy aku balik dulu. Tq".
Eddy n adik dia pun tak bersahur. Tapi tak lama pas aku WA, dia pun kuar dlm keadaan rabak giler(haha...sesuai ke ayat ni?)
Pas salam n peluk dia aku pon hangkot bagasi aku n sekotak produk yg aku sempat beli semalamnya ke stesen LRT Chempaka. Kat 10kg gak kotak tu.Rumah tingkat 4 & hampir 500 meter berjalan kaki. Gigih tak? :-P
Sampai Stesen Plaza Rakyat kat kul 7.30pg aku terus ke tempat menunggu. Kat situ aku nampak bas dah tunggu & dlm ada drebar dia tgh isap rokok...serius haram jadah punya drebar Melayu! Kalau tak puasa pun jangan la nampak sangat...
Tupperware Malaysia
Bas bertolak kul 8..dalam kul 12 aku sampai Kuantan. Masuk terminal baru! Yeay!!! Canggih woo... Ada boarding bay & arrival bay lagi ala2 airport gituu...
Tunggulah aku kejap kat situ sambil tunggu parent datang ambil.

Lepad stengah jam, diorang sampai dan aku pon dibawa ke... Shopping Street kat Jalan Mahkota! OMG! Ingatkan boleh la nk rest jap kat rumah... Rupanya kena pi shopping dulu. Pendekkan cerita, aku beli baju melayu warna putih. Terus balik rumah dan krooohhh zzZZ...sampai waktu berbuka...
Berbuka pun ala kadar je. Sambil2 tu mengayatlah seseorang... Last2 dapat gak!
Yeay, dapat jumpa kak Siti! Lama tak jumpa beliau. So, ape lagi...Tupperware, tupperware, tupperware... Nah, dapat sorang lagi!
Tupperware Malaysia
Siap borak pi cc jap kat Kuantan Parade buat invitation letter. Sampai kul 11mlm. Balik rumah baca buku jap dan rangka blog ni...
Sekian...
:)
Enjoy tak baca? Maaf ye sebab panjang sangat dan tulisan tak formal. Anyway, nak announce skit.
Raya ni ada CONTEST skit. Nak bagi cash prize Rm100-50 kepada sesiapa yg boleh bagi the BEST Photoshoot of Hari Raya Celebration with Tupperware. Syaratnya mesti beli produk dengan saya.
So, jangan lengah lagi. Cepat2 sms/call terus 0139733779