Monday 25 March 2019

Bento Tupperware



Rakan-rakan yang kenal saya pasti faham betapa obsesnya saya dengan dunia hiburan Jepun.

Terutama berkenaan tokusatsu iaitu siri yang punya kesan khas seperti Ultraman, Kamen Rider dan Super Sentai.

Selain dari kumpul mainan, saya juga rajin beli bekas bento....

Bento asalnya dari Jepun merujuk kepada bekal makan yang dihias supaya nampak menarik.

🎌Asalnya dulu-dulu, zaman hanya orang berada saja yang bawa bento. Tetapi kemudian ketika perang dunia di Jepun, rakyat biasa.

🍱Bawa bento atau bekal makan banyak kelebihannya. Selain jimat kos makan luar, boleh juga 'tapau' makanan yang tak habis atau baru beli atau mungkin yang orang beri.

Saya ada beberapa unit bekas bento untuk dimiliki.

Set ini adalah kesukaan saya. 
Saya rasa rugi kalau ramai tak guna barang baik ni.

Harganya RM56 untuk satu set yang mengandungi tiga unit.

PS: Bekas Bento keluaran Tupperware ni bebas BPA. Ia selamat digunakan walaupun terdedah dengan suhu panas.

😋 Jangan segan silu PM/WhatsApp saya ya... 0139733779

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^