Saturday 3 September 2016

Ketahui Rahsia Lelaki Ini Membuat Sales RM19000 Sebulan!

Assalamualaikum



"ehhmmmm .. Tunggulah bile saya pandai CAKAP dulu..
... Tunggulah bile saya ada MASA nanti...
... Tunggulah bile saya cukup MODAL nanti..
----------------------------------------------------------------------------
Sudah 3 tahun saya dalam dunia Perniagaan ini.. Inilah antara Dialog orang yang akan duduk di TAKUK yang sama dan memerhati orang lain BERJAYA.. dan dia akan berkata..
.....
Dia tak pe la.. dia Pandai CAKAP..
Dia boleh la.. dia Ada banyak MODAL
Dia ok lah.. dia ada MASA nak niaga..
-------------------------------------------------------------------------
sebenarnya dia terlupa yang setiap dari kita memang datang dari ZERO..
tak pandai cakap.. tak ada masa dan tak cukup
modal..
sebab itulah kita kena BERUBAH !!
... belajarlah BERCAKAP
... carilah MASA
... mulakan dengan berMODALkan semangat !!
---------------------------------------------------------------------------
apakah kita masih nak tunggu lagi dan terus tunggu sehingga kita HIDUP ditahap yang sama..
ayuhhhh
COME ON !!
---> Mulakan untuk mengatakan "SAYA MULA SEKARANG!!"

013 973 3779
ini number saya untuk anda yang dah BERSEDIA !!
Rasa DOWN !!
Rasa Give UP !!
Penat, Letih, Malas, Serik , Tak lart

"Semua ini adalah kata Bisikan Negatif yang selalu menembusi ruang minda dan jiwa kita.. Lantas kita rasa TIDAK BERSEMANGAT dan terus beralih pada perigi baru yang khabarnya bakal memberikan air yang lebih deras"
Inilah yang saya alami 3 tahun lepas sewaktu saya baru menjinakkan diri dalam dunia dan Industri Tupperware.. Hanya Allah sahaja yang tahu.. bertapa saya bertempur dengan rasa ini dan saya melawannya seorang diri..
Dalam pelbagai masalah yang lain tiba serentak.. saya buntu meneruskan perjuangan menggali perigi rezeki yang telah separuh jalan saya cangkul dan gali.. penat dan lelah serta peluh yang menitis bagaikan pelaburan yang entah tidak tahu hujung pangkalnya..
Saya mengambil keputusan untuk mencabar diri..

agak agak.. ada rasa merdeka tak dapat diri.. tengok orang lain.. dan BERJAYA.. kita masih ditakut lama.. masih mengendong katalog sana sini dan jual eco botol sebijik sebijik.. kita sebenarnya tak berkembang lagi.. kita mungkin bertahan dan orang yang baru join dah mencanak rank up..
semuanye.. sebab

PERASAAN --> NAK atau TAK NAK..

hati kata nakkkkkk.. tapi action kita tak mencerminkan nak..
update facebook seminggu sekali..
katalog tak nak beli..
mulot senyap..
dan asyik menunggu downline beli barang dan kita marah marah sebab downline tidur..
downline adalah cerminan kita.. 
kalau kita pun suam suam.. mereka lagi tak semangat
peluang dah ada depan mata..
tapi kita masa berlengah lengah

tu lah dia.. kita masih tak KUAT dari segi NIAT dan matlamat..
baiklah.. saya nak ungkit tentang sebab "KENAPA KITA NAK NIAGA?"
... nak kaya?..
sebab apa nak kaya.. nak enjoy sana sini.. melancong?..
atau nak tabur duit tepi jalan begitu sahaja..

baiklah..
CUBA BAYANGKAN..


"anak anak anda berjaya dalam SPM dan layak ditawarkan ke UNIVERSITI dan anak anda suke giler.. tetibe bile tengok yuran pengajian.. terus rasa down.. pinjam sana sini kat saudara mara .. semua tak dapat.. duit saving langsung tak ada.. nak pinjam along pun.. along tak bagi.. sebab tak ada benda nak cagar..

akhirnya.. anak anda tak dapat daftar ke universiti sebab anda ingat dapat PTPN dan bantuan MARA lagi.. padahal sekarang semua kena sendiri dan tak ada bantuan dah..

anda sebagai ibu bapa mesti buntu.. sebab tak tahu lubang apa lagi nak dapat duit.. nak cagar umah pun.. umah sewa.. 10 tahun lepas.. buat bisness.. melompat lompat.. buat bisness jual tupperware dah okays.. tapi malas.. dan sana sini nak buat bisness.. akhirnya.. anda kais pagi makan pagi.. dulu meniaga.. semua malu.. malu nak all out.. malu dan semua serba alasan.. tak pandai lah.. tak tahu cakap la.. dan akhirnya.. tak ada pun dapat apa apa.. bertahun tahun niaga tapi tak nak hasil.. "

Jadi.. kalau anak anda tak dapat sambung belajar.. ITU salah siapa??

TAK KESIAN KER ANAK ANAK kalau mereka tak dapat sambung pengajian.. sebab salah kita yang tak sediakan keperluan untuk sambung belajar..

TAK KAN kita nak jawab kat anak " Tak ada reseki nak.."
dah bertahun anak anda terbongkok bongkok.. last last anda jawab macam tu je..

memang kita layak ke bergelar IBU??
kita tak cuba habis baik dan kita tak tengok masa depan anak kita..

TERGAMAK ker kita nak tengok anak kita masih jadi KULI .. bekerja dan diperah keringat untuk gaji yang ciput.. minta maaf lah kalau saya lantang sangat..

bapak saya sendiri seorang PAK GUARD..
ayah saya cakap " kalau nak jadi macam ayah.. TAK YAH belajar..."
dan ayah saya sanggup sambung kerje kontrak selama 5 tahun sampai umur dia 60 tahun sebab nak duit .. supaya boleh bayar duit makan saya di UNIVERSITI dulu.. kudrat dia pun dah tak larat.. tapi dia nak jugak keje sampai 60 tahun..

kita yang masih muda.. tak nak kerja kuat pun.. kita masih teragak agak.. sebab kita penuh alasan !!

jadi.. ayuhlah kita sama sama start untuk bertindak !! 


jadi.. saya nak share sikit tips.. untuk lebarkan rangkaian..

tipsnyer..
"jangan sibuk menjual aja"..

- boleh share tips..
- boleh share kejayaan 
- kita educate orang dengan asas asas kehidupan..


ini saya nak share yer..
harap bermanfaat yer..


TIPS : 5 Sifat Mereka bertahan dalam bisness Tupperware
  1. Semangat buka Biznet
Jika anda seorang yang kemaruk nak buat biznet setiap hari dan paling best.. menunggu pukul 9 pagi bagaikan menanti berbuka puasa.. dan jika anda hari hari nak buka twbiznet tak henti henti.. dalam sehari asyik nak buat biznet dan asyik tengok team sales dan komisen.. anda adalah seorang yang ada keinginan dan bakal Berjaya. Semangat nak buka biznet ini adalah nadi kita setiap hari dan kita akan kenal pasti siapa yang berpotensi dan benar benar nak buat bisness.. dan seorang director.. kena selalu dan kerap bukak twbiznet ini sebab nak tengok account atau sales yang dibuat.. paid atau UNPAID.. dan bile kita rajin bukak biznet.. kita akan boleh tahu siapa yang akan dapat hamper dan kita pun kenalah hargai mereka.. yang sales sikit atau ciput.. jangan terus dilupakan.. kena lah juga bagi galakkan.. sebab dia pun berhak untuk maju.. cume perlu bimbingan kita..
2. Beli Katalog 200 keping
Katalog adalah “kedai bergerak” yang boleh dibawa kemana mana.. tak perlu nak sewa mahal mahal kedai.. dan hanya bawa katalog yang berharga RM1 itu sahaja kemana mana.. kalau kita beli 200 unit.. kita hanya beli ngan RM0.65 sahaja.. dan kalau beli 200 unit.. hanya RM150 dan dapat beli level gift dengan harga RM20 dan RM25 sangat berbaloi.. dan kalau kita jual.. boleh cover kos katalog tu.. berbandingan beli 50 unit je.. ala ala tak berapa berbaloi.. kita boleh kongsi.. kalau banyak sangat… pakat share ngan kawan kawan..
3. Kemaruk Level gift
Jika anda jenis yang menjerit bila buka katalog baru.. anda jenis yang positif… semalam saya ke stokis.. seorang director.. dia kata kat kawan dia.. katalog kali ini macam tak best la.. katalog kali ini tak hot la.. saya dengar je dan beristifar.. setiap katalog yang Tupperware keluarkan.. memang aka nada kehebatannyer.. kalau barang tu tak berapa nak laku.. dia akan keluarga leaflet dan promosi sehari dan macam macam lagi.. memang sebenarnyer Tupperware nak bantu juga director dan consultant untuk dapat komisen..   jadi kalau anda jenis yang kemaruk nak buat koleksi level gift.. anda akan bertahan dalam duania Tupperware.
4.  Update facebook dan ada blog
Nak tahu dia nie serius niaga.. dia kena ada facebook dan juga start ada blog.. sebab kalau dia nak jadi macam dulu dulu.. bawak Tupperware dan jual dari rumah ke rumah.. boleh jer.. tapi larat ker,. Kita kena gunakan medium internet dan kemudahan dunia tanpa sempadan.. sebab dimana mana orang berada.. kita just duduk dirumah pun kita masih boleh business.. kekadang saya sedih tengok kebanyakkan orang yang pandai guna facebook.. tak nak menggunakan medium tu sebagai salunan perniagaan.. alas an “tak pandai bercakap” .. “tak pandai nak niaga”.. tapi kalau dah hutang keliling pinggang.. yang tak pandai pun jadi pandai.. yang tak tahu jadi tahu.. memang nak memulakan sesuatu agak susah dan payah.. tapi itulah resam nak Berjaya.. ada susah dan payah.. halangan itu jadi kekutan kita.. dan orang yang Berjaya.. bukan sahaja mengatasi masalah.. tapi Berjaya menukar masalah kepada nilai positif..
5.  Kit Beg, Reben dan Gift jadi bantal tidur
Reben, gunting dan hadiah adalah 3 perkara yang perlu disediakan didalam kereta..  bukan saja saja.. bile kebetulan jumpa prospek yang jadi ahli secara terus.. kit beg dah ada kat kete dan terus amek reben dan balut hadiah. Sememang nak membezakan kita dengan orang lain adalah branding diri kita.. kita perlu lebih sedikit bukan sebab hadiah tapi cara kita memberikan service.. info dan strategi kena cepat dan kita harus berjuang untuk mencari sesuatu yang dirasakan mustahil.. Jom menghargai downline… hadiah yang kecil pun mereka suke.. betul tak?

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^