Cerita Yang Saya Baca Hari Ini

Chapter  25

Damai Sejahtera~
atas nama Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
hari ni ceq baca utusan nampak citer ni... macam-macam dunia sekarang. Yang extremis ramai sangat... kalau betul takpe. ini tunggang langgang.. adoyai...

Bangga tengok DS Najib kat pentas dunia bela Islam. Walaupun kat dalam negara ni ramai yang troll dia tapi, dialah harapan kita kat Malaysia ni. Yang kat Malaysia plak PKR tak habis-habis buat onar... perpecahan makin teruk. Susah ke nak bersatu padu. Bagi lah sikit toleransi dan akhlak yang baik. Saya yakin kita semua nak damai sejahtera...


Kita ni duk solat, ngaji Quran tak paham-paham... macam ni lah... saya ambil beberapa ayat dari al-Quran, since korang teringin sangat mendekati Tuhan Semesta alam kan...


A001 Alif, Laam, Miim.

A002 Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya; ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang bertaqwa; 
- Al Baqarah 2/1~2

A001
Alif, Laam, Raa'. Ini ialah Kitab Kami turunkan dia kepadamu, supaya engkau mengeluarkan umat manusia seluruhnya dari gelap-gelita kufur kepada cahaya iman - dengan izin Tuhan mereka - ke jalan Allah Yang Maha Kuasa lagi Maha Terpuji. 
- Ibrahim 14/1

A001
Ini ialah satu surat yang Kami turunkan, dan Kami wajibkan hukum-hukumnya, serta Kami turunkan padanya ayat-ayat keterangan yang nyata supaya kamu beringat.
- An-Nur 24/1

Cukuplah potongan ayat ni dari 3 surah. Surah/surat ni KHAS ditujukan kepada anda, muslimin dan muslimat sekalian. Ingat ibadah kita bukan untuk kita sorang-sorang selamatkan diri. Tapi kita diSURUH untuk keluarkan manusia lain dari 'gelap-gelita'. Hukum yang diturunkan tu WAJIB dilaksanakan.

Ustaz kita ramai, tapi malangnya kita ni takde beza ngan kaum yang ummi/ buta huruf. Baca kitab, khatam sampai lebih 2,3 kali tapi hasil apa pun tarak. Mereka semua tu buta ke?
Maaf jika saya merendahkan martabat ustaz2 kat luar sana, tapi ....

A068
Katakanlah: "Wahai Ahli Kitab! Kamu tidak dikira mempunyai sesuatu agama sehingga kamu tegakkan ajaran Kitab-kitab Taurat dan Injil (yang membawa kamu percaya kepada Nabi Muhammad) dan apa yang diturunkan kepada kamu dari Tuhan kamu (iaitu Al-Quran)" Dan demi sesungguhnya, apa yang diturunkan kepadamu (wahai Muhammad) dari Tuhanmu itu, akan menambahkan kederhakaan dan kekufuran kepada kebanyakan mereka. Oleh itu janganlah engkau berdukacita terhadap kaum yang kafir itu

Itu bukan saya yang cakap, Allah yang cakap ye...
So, saya harap ustaz-ustaz, graduan-graduan yang selayaknya mahupun pejuang2 tempatan yang benar2 sayangkan agama sama-sama berusaha untuk tegakkan dien Allah. Ini tiadalah selain dari demi manfaat kita bersama dan keredhaanNya.

Politik demokrasi berparlimen ni bukan cara kita, bukan fitrah Allah. Tengoklah akibatnya, sama seperti zaman Muhammad s.a.w dulu. Zaman beliau namanya darul nadwah. zaman kita namanya Parlimen. Tapi rasulullah tak pilih pun jalan politik. Baginda pilih untuk ikut perintah tuhan sebagaimana nabi yang terdahulu...

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^

Terima Kasih Sudi Lawat~. Powered by Blogger.

Search This Blog

Jom Jadi Peminat Tupperware Malaysia

Google+ Followers

Followers

Tupperware Sg. Petani TV: Jom Tapau Weh!

i-Radio LTFM