Sunday 20 July 2014

Contest: Cabaran July 2014

Damai sejahtera,
Segala puji tuhan semesta alam yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,
Hari ini masih hidup dan masih dilimpahkan kurnia rezeki dari Nya.

Saya ada terbaca status seorang rakan di FB.
Ia mengingatkan saya pada ketika saya tak berduit dahulu. Pernah pada satu tahap hutang saya terlalu banyak hinggakan saya rasa nak mencuri.
Tapi syukurlah ada kawan2 dan keluarga yg sering mengingatkan saya kpd tuhan.
Untuk beberapa ketika saya pernah terfikir untuk menjadi peminta sedekah. Namun disebabkan integriti demi menjaga air muka kerana ada tahap pelajaran yang agak tinggi saya terpaksa cover skit kemiskinan saya.
Adakah ibubapa saya x bantu?
Mereka benar2 nk bantu. tetapi disebabkn pendirian saya yg enggan kerja makan gaji. maka saya usahakan juga untuk kambus balik hutang2 saya. 

Semuanya bermula dengan sistem dropship@ perniagaan tanpa modal. dapat untung dari mempromosikan produk org lain.
Dari situ saya mula raih duit sikit2. Tapi masih lagi x cukup.
Kenapa?
Bukan sebab untung sikit atau hutang banyak. Tetapi sebab gagal mengurus wang dan masa. Bangun lewat, tak simpan duit.
Sehinggalah saya ke seminar minda jutawan.
Barulah saya belajar selok belok realiti kehidupan. Dari situ saya nampak semua disekeliling saya adalah peluang. Walaupun cawan plastik atau kertas akhbar tepi jalan.

SEMUAnya boleh buat duit.
Soalnya? Bagaimana?
Platform!!
Orang yg berjaya harus bijak memilih peluang dan mencari platform. Itu bezanya dengan orang miskin dan peminta sedekah. Sikap berputus asa terhadap diri sendiri tak akan anda ke tahap yg lebih tinggi. Kegigihan dan impianlah yg akan berikan anda kebebasan!

Kalau mkn gaji, tiap bulan sampai je payday kita akn dpt gaji yg kita deal masa apply keje dulu.
Tak mcm mniaga. Meniaga ni betol2 mengharapkan rzki dri Allah, harini melonjak mungkin esok bungkus. Betol2 mengharap ehsan dri Dia.

Ada seorang direktor berkata kepada saya, "Saya buat bisnes ni utk ubah nasib family" Betul ke? Kalau ya, kenapa buat 3k je? Dah rekrut sampai lebih 16 org still buat kerja sorang2?
Betul ke serius?
masa mula2 join. rekrut giler2. sale sampai 14k dlm 2 bulan. pastu bulan berikutnya, sale maintain 3k je... rekrut ntah ke mana... pastu asik dia je yg mborong. downline x gerak2. rasa2 btul ke org camni serius nk bantu hidup keluarga. reason or result?
Bulan ni ada 2 contest. Satu dari saya #jomtapauweh dan satu lagi dari Tupperware Brands Malaysia sendiri... yang saya punya contest simple je... sila tonton video untuk maklumat lengkap...asasnya...
1 Rekrut
+
RM500 Personal Team Sales
 
Yang selfie ni dari Tupperware Brands Malaysia sendiri
Mini Eco Bottle (310ml)
Eco Bottle (3) 310ml RM45.00
Eco Bottle Flip Top (2) 1L RM54.00
Eco Bottle Berry Burst (2) 750ml RM45.00
Eco Bottle Tropical (2) 750ml RM45.00
Ecobottle (2) 500ml RM34.00

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^