Monday 10 March 2014

8 Sebab Utama "Mengapa Anda Masih Belum Kaya?"



ANDA TELAH MEYAKINI BAHAWA WANG TIDAK PENTING
Fikirkanlah cara ini: Jika anda tidak fikir mempunyai TV skrin besar adalah penting, anda tidak akan mempunyai TV skrin besar. Jika anda tidak fikir wang adalah penting, anda tidak akan memilikinya.



ANDA TIDAK SEDAR APA WANG BOLEH LAKUKAN UNTUK ANDA
Ia adalah satu sumber yang membolehkan anda untuk melakukanmenjadi dan mempunyai apa sahaja yang anda benar-benar mahu dalam hidup. Ia menentukan makanan yang anda makan, pakaian yang anda pakai, kereta yang anda pandu, rumah yang anda diami, pendidikan yang ada, perhatian perubatan keluarga anda terima, manfaat yang yang boleh anda lakukan untuk orang lain, dan gaya hidup anak-anak anda.



ANDA TIDAK PERCAYA ANDA LAYAK UNTUK MENJADI KAYA
Kita semua sama penting, kita semua berhak untuk semua perkara kita benar-benar mahu dalam kehidupan kita. Jika tidak anda, maka siapa? Anda benar-benar layak terhadap kekayaan, jadi bertindak seperti itu!



ANDA TIDAK TAHU APA YANG ANDA MAHU
Anda mesti menentukan gaya hidup yang ideal anda. Mungkin ia bekerja dari rumah, mungkin ia akan berlaku pada hari cuti enam kali setahun, tetapi anda perlu dapatkan dengan jelas sepertimana apa yang anda mahu!



ANDA TIADA PERANCANGAN MEWUJUDKAN, MENGURUSKAN DAN KEKALKAN KEKAYAAN
Sebaik sahaja anda tahu matlamat kewangan yang anda mahu capai, anda mesti datang dengan satu cara merealisasikan matlamat anda. Anda harus bertanggungjawab untuk ikut sistem dan datang dengan perancangan untuk mencipta pendapatan tambahan berdasarkan kemahiran dan bakat yang anda ada.




ANDA TIDAK TAHU APA ANDA SEPATUTNYA PERLU LAKUKAN
Jangan mengejar perniagaan atau kerjaya anda tidak mempunyai sebarang kepentingan atau minat padanya. Apabila kamu menyukai sesuatu, anda boleh melakukannya sepanjang hari, anda tidak menyedarinya masa itu , dan anda dengan itu menjadi yang terbaik dalam apa yang anda lakukan - dan benar-benar berjaya melakukannya.



ANDA TIDAK BERSIKAP SEPERTI SI KAYA
Si kaya mengambil tindakan. Hari ini. Sekarang. Mereka bekerja keras, bertentangan dengan apa orang lain yang difikirkan. Orang kaya bekerja keras, meletakkan di 80-100 jam untuk bekerja (seminggu) dan berasa selesa mengenainya kerana mereka melakukan apa yang mereka suka.



ANDA TIDAK FIKIR SEPERTI SI KAYA
Terdapat cara tertentu orang kaya berfikir, dan jika anda berfikir cara spertimana orang kaya berfikir, maka anda akan menjadi kaya secara tidak langsung. Jika anda tidak tahu bagaimana orang kaya berfikir, anda boleh mendapatkan satu permulaan yang baru di Seminar Minda Jutawan.






Dikesempatan ini saya nak kita sama-sama berdoa agar semua penumpang dan kru terlibat supaya pulang dengan selamat. Hentikan spekulasi, tingkatkan prestasi. Assalamualaikum! :)


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^