Monday 10 February 2014

Bagaimana Tupperware Merubah Kehidupan Saya

Bismillahirrahmanirrahim,

Syukur ke hadrat ilahi, sejak menyertai Tupperware Brands, rezeki tidak putus-putus.
Hari ni saya just nak kongsi how Tupperware Brands merubah kehidupan saya....


Sebelum ni, saya tak pernah concern pun untuk pakai bekas simpan makanan yang berkualiti...yelah, harganya pun boleh tahan juga kan. Tapi bila dapat pakai barang Tupperware, dapat ttukar semua barang kaca dan tipuware semua ke barang Tupperware...tak payah kuar modal pun beli barang Tupperware yang nak guna sendiri ni, sebab semuanya saya dapat hadiah!!!! Setiap kali saya rank up & achieve challenge, bertimpa-timpa hadiah dapat, dari upline, leaders, BCO & HQ.... memang kita akan sentiasa dibanjiri hadiah Tupperware....memang tak payah beli pun..hehehe!

Ni antara koleksi hadiah yg saya dapat :












So, kita gunalah kt rumah macam ni :



Bezanya bila kita pakai barang Tupperware, kita sendiri dapat feel betapa BESTnye pakai produk nih...kerja-kerja memasak pun jadi mudah dan senang! :)
Kalo guna periuk dari Tupperchef, semuanya jimat, jimat minyak, jimat air, jimat gas, jimat masa....pendek kata semuanya jimatlah...berbaloi sangat melabur beli set Tupperchef neh...
Kalau nano nature water filter ni semua jadi bersih. air minum bersih, masak2 pun bersih. Body jadi sihat luar dalam :)


Secara tak langsung kita dah pun mengamalkan gaya hidup yang sihat sebab barang Tupperware Brands selamat dari bahan kimia merbahaya...
Tau tak? Kos dapur pun jimat sebab lauk-pauk segar boleh simpan lama dalam freezermate! Sebulan pun ikan segar lagi...masih boleh masak macam biasa!
Siyes! Pas tu kalo nak simpan makanan yang dah masak, simpan je dalam Square Round ke Modular Mates ke... yang mampu mengekalkan kesegaran dan ke'crispy'an makanan tersebut walaupun disimpan berhari2...tinggal bukak dan ngap aje! Simple kan?


One Touch pun best jugak kalau simpan kerepek2, keropok2, jenis2 crackers lah... Dia kedap udara and lekat sangat! Katalau tekan dengar punyi 'tup' tu maksudnya tutup rapatlah tu




Ada satu lagi bekas yang sangat menjadi kegemaran ramai orang iaitu Canister... paling femes dah tentu Tall Canister yang saiznya 10 Liter, sangatlah besar dan sesuai untuk simpan keropok...pendek kata, sekali goreng keropok, boleh simpan berbulan2 dalam ni...memang keropok kekal rangup jika bekas ni sentiasa ditutup rapat...Cuba guna...tak cuba tak tau kan?

Orang yang dah biasa pakai produk ni kat rumah, macam makcik saya, anak2 diorang dah tau bekas ni untuk ape, bekas mana yg boleh masuk microwave, bekas mana yg tak boleh masuk peti ais...so, diorang pun akan jadi lebih berdisiplin dalam hidup. Kalay time raya tau dah nak guna yang mana. contohnya AlegraPitcher dan Mug ni




Saya asalnya bukannya pengguna tegar Tupperware, tapi iyalah...sejak dapat income BESAR  bila join bisnes ni, abis semua tipuware buang! Syukur dapat join bisnes ni. Kalau dulu gaji RM1000 kena keje lebih dari 8jam. Skarang ni pergi mana2 pun orang boleh jemput rezeki! Memang sangat best!!! Tak terkata...Walaupun sikit letih buat promosi, ambik barang, packing barang, pos barang...tapi ENJOY SANGAT...sebab hasilnya sangatlah berbaloi2!!!
Nak cash atau cek? Saya suka kedua-duanya!! :)





Buat kerja apa pun mesti nak income LEBAT kan?
Dalam Tupperware anda boleh jadi HEBAT, dapat income LEBAT,
Kepada yang baru nak bertatih dalam bisnes ni, anda juga boleh jadi seperti kami...
yang penting anda mesti ada USAHA yang KONSISTEN!

Dalam bisnes ni MEMANG BANYAK SURPRISE!!! BANYAK GILER!!!
Macam-macam saya dah rasa
Saya juga, mahu anda juga merasai keseronokannya.
Nikmat bila dapat RANK UP...nak rank up ada strateginya...
kena belajar dari mentor2 yang berpengalaman....jangan malu bertanya...

Saya dah cuba macam2 bisnes termasuklah jenis MLM, tetapi semua asam garam tu menjodohkan saya dengan Tupperware Brands. Ia bukan soal wang lagi dah, ia adalah plasbo! Kesan yang membuatkan hati terpaut kepada sesuatu.
"You dont need many reasons to like something. It's enough with just you simply liked it..."

Setakat ini dulu sharing kali ni....so, kalo ade sapa terbuka hati nak join bisnes ni....jom whatsapp saya laju2 019 973 3779

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^