Monday 4 November 2013

Trick "Baca Lagi..." Facebook

Ramai yang tercari2 teknik nak pancing orang ke FanPage FB masing2.
Teknik ni pon dah lama saya cari.
Alhamdulillah, terjumpa juga selepas gode-gode kat google.
Lepas dua tiga kali cubaan, barulah menjadi...
korang pernah kan tengok status cam ni?

 dan pastinya anda tertanya-tanya, camne nak buat update status camni?
yang ada link "baca lagi..." warna biru tu kan?
caranya agak rumit tapi sangat berguna,
mula2, anda perlu salin kod ni
@[page id:]ayat anda@@[0:[page id:1:baca lagi.......]]

jika anda update melalui telefon bimbit anda, anda boleh terus tampal ke ruangan status update anda, jika anda menggunakan desktop atau laptop, tukar dulu pada url anda www kepada m
 secara automatik, paparan facebook anda akan berubah kepada bentuk mobile web.
okay, sekarang apa ayang korang perlukan ialah id fanpage anda.
cara yang paling mudah nak dapat id fanpage ialah, pergi kat page anda, klik pada update page info. 
 bila klik je link tu...korang leh copy terus id page korang.
 so, terus je paste kat kod tu tadi...
contoh:
 @[213071235525242:]ayat anda@@[0:[213071235525242:1:baca lagi.......]]

kemudian korang leh gunakan kreativiti korang nak tulis ape.
saya nk ingatkan, bila kita letak kod ni, nama Page kita akan terpapar kat area atas/sebelum isi yang kita nak tulis.
apa yang saya maksudkan macam ni...
 jika anda tulis kodnya begini;
 @[213071235525242:]ayat anda@@[0:[213071235525242:1:baca lagi.......]]

yang akan terpapar jadinya begini;
Tupperware Kuantan ayat anda baca lagi......

maka, jika anda taip kod anda begini;
saya suka @[213071235525242:]cerita-cerita@@[0:[213071235525242:1:baca lagi.......]]

yang akan terpapar jadinya begini;
saya suka Tupperware Kuantan cerita-cerita baca lagi......

Lihat contoh yang sudah saya buat
hasilnya...

So, AMACAM? berguna tak? Sila komen!

nak belajar lagi skill2 menarik? JOM join saya dalam bisnes online ini bersama!
jadilah ahli
JOM Daftar!