Friday 18 October 2013

Teknik Twitter Tupperware

Assalamualaikum,
Salam Jumaat.
First of all, saya nak ucapkan terima kasih kat sifu, abg Syam untuk gift yang MEGA Laaazaatt ni!
 Yang hijau tu agak masin. tapi untuk orang yang berjalan jauh dan cepat berpeluh. Bagus sangat...bekalkan garam dalam badan. Yang SuperChips tu, tak tawar, tak masin. Just Nice! Sihat~
Biskut gelang tu..(or whatever the name is...) memang selera aku! Yum! Yum! Terima kasih sekali lagi sebab buat nyawa saya extend sikit lagi. Dikala ini, mungkin ada manusia lain yang sedang kebuluran. Hargailah makanan anda, makan sampai habis!

Okaylah, teruskan aje dengan topic asal kita ya! ;)
tupperware malaysia twitter
Screen capture dari tupperwarebrandsmalaysia.webs.com
Apa yang anda nampak dalam gambar kat atas tu? Baik, kat sebelah kiri yang berlatarkan warna pink tu ialah tweet saya.
Anda boleh lihat bagai mana saya postkan tweet tu.

Soalan:
Macam mana tweet yang simple ni boleh dapat customer atau ahli baru?

Jawapan:
Ia tertakluk kepada bagaimana kita gunakan sains dalam twitter. DAN element penting dalam mana2 bidang pemasaran ialah "NUMBERS GAME"
dengan Berapa RAMAI orang yang anda bercakap hari ni?
Berapa kali kekerapan anda beritahu anda jual tupperware?

Ini cara yang saya lakukan~

PERHATIKAN Baik-baik;

Trends - trends melambangkan perbualan semasa yang hangat. Maksudnya, ramai orang berbicara tentangnya. lazimnya perkataan-perkataan yang menjadi trend ada tanda #(hash tag) contoh yang saya gunakan dalam gambar di atas ialah #CampokBalek
Bukti trends tu berkesan ialah apabila ada orang beri tindakbalas kepada tweet kita seperti yang saya bulatkan O atau yang saya tandakan  


Retweet - ialah tindakbalas bila ada orang memperkenalkan tweet kita kepada lingkaran pengaruhnya ataupun follower. Ini memudahkan maklumat yang kita sebarkan capai kepada lebih ramai orang.
cuba lihat bahagian yang saya bulatkan O

Bagaimana nak dapatkan mereka yang boleh retweet pos saya?
anda perlu dapatkan @ yang betul. Tanda @ membuat pos anda dituju kepada suatu penama tertentu. dan ada dikalangannya ialah ejen penyiaran/penyebaran maklumat.


Yang telah saya tandakan ialah feedback yang saya dapat hasil dari tweet saya. Dan mereka yang berpuas hati dengan perkhidmatan saya atau mahu mengikuti perkembangan saya akan pilih untuk follow tweet saya.

Amacam? Berguna tak info ni? Nak tahu skill yang lebih dalam? Join Team Power! JOM sertai kami! ;)