Thursday 8 August 2013

Salam Syawal! Program Amal Aidilfitri

Assalamualaikum,
Di tika jam berdetik pukul tiga pagi ini, saya baru je siapkan hari saya.
I'd just finished my day!
Yes, whole day!
Sibuk juga...bangun tidur, bangun...hahaha~ takdelah...
Korang semua mesti wondering ape yang saya buat hari ni kan?
Okay,
Saya nak mula ngan cerita paling tak best dulu okay.
Sebab tangguh & malas pergi bayar bil telefon, jawabnya, subuh2 dah kena potong line.
Abis panik jadinya. Kenapa?
Sebab hari ini(29 Ramadan/Rabu 7 Julai 2013) aku dah buat appoinment yang SANGAT penting!
Tapi, Alhamdulillah, operator yang baik hati dah pun bantu aku atasi masalah tersebut...kira2 2jam lepas tu. But, no roaming or internet line. So, sorry semua. buat masa ni whatsapp takleh guna kecuali area yang ada Wi-Fi...

Well, nak buat temu janji dengan ramai memang tak sempat. Sibuk betul bulan ni. Tapi ini adalah acara wajib bagi saya. So, mesti nak kena buat juga!
TERIMA KASIH kepada upline2 yang juga kawan2 masa Kelab Pembimbing Rakan Sebaya di Kolej PSDC dulu. Kini, kita buat perkara yang sama lagi dengan lebih berdikari. BEST kan?
Kalau korang nak baca cerita EXTRA kat majlis ni, korang boleh check out Abd Salam punya blog entry nih.
Adalah beberapa gambar yang sempat saya rakamkan dalam majlis ni.
Moh, kita tengok ye!
 Dalam kul 11malam baru kitorang nak buat hamper. Eddy pon dah ngantuk2 sebenarnya. Tapi berusaha siapkan jugak. Gigih tak? :D

 Pengisian kat dalam kad ni terutama part pantun tu, memang saya bagi kredit kat sifu kitorang. Abg Syam, TERIMA KASIH Banyak! Budak2 tu suka sangat dengan pantun abang Syam! (^_^)b
 Kunjungan di awal pagi 29 Ramadhan. Anak2 ni teruja dengan kehadiran kami di saat ramai 'ahli keluarga' mereka dibawa pulang oleh saudara kandung yang masih hidup.


Puan Jannah selaku penjaga mereka di teratak kecil ini diberi penghormatan.

 Sebenarnya adik ni tengah tahan sebak...tak sangka hujung bulan ada pula yang datang berkunjung.

 Salam berkongsi 'mainan'nya. Adik ni teruja sangat tengok kamera canggih besar~

 Kenangan yang kami pasti tidak akan lupakan! 

 Okay, gambar yang kat atas ni, masa kitorang kat kolej dulu zaman2 kelab Pembimbing Rakan Sebaya. Banyak kem kitorang join dan masa ni memang kitorang nakal skit. Yang dalam bulatan tu muka yang tak bersalah kalau bab kacau orang. Terutama abg Eddy yang kena gayut tu... Saya memang tak boleh lupa masa Eddy jadi leader untuk group kawat. Lecturer kitorang pun sama naik tanduk!

Program yang kami baru lancarkan bermula Ogos. Hanya melalui Team Power SAHAJA. Beli untuk Bantu!
Sepasang botol ni cuma RM35 sahaja~ Dapatkan segera. Dail 0139733779

Sumbangan kewangan / cek boleh dimasukkan ke akaun "Rumah Amal Hembusan Kasih Sayang" (Hembusan Kasih Sayang Enterprise)
NO 1 LORONG KARYAWAN 2, TAMAN GURU, 25150 KUANTAN, PAHANG DARUL MAKMUR
No. Akaun Maybank (MBB Islamic): 556093221141
En. Muhd Razif 014-5091743


Habis je majlis tu dalam tengah hari, aku mula rasa batuk2 cam nak demam gitu. Balik rumah terusss zzZZZ...sampai nak masuk asar. Kemas2 beg, isi baju untuk balik kampung, edit video dan gambar... terus berbuka. Menu berbuka iftar terakhir ni simple sangat. Lala masak lemak & fillet ikan goreng. Air teh O.
Simple kan?
Lepas je berbuka terus aku telan 2 biji omega 3, sebutir peluru paraceramol(ubat demam) dan curah madu ke kerongkong.(wah...brutal siot!)
Siap solat maghrib, terus saya whatsapp(WA) Hisham. "sham, aku tak dapat nak pegilah ko punya majlis tunang. Boleh jumpa tak 9.30 malam ni?" - "OK"
Wah, senang sungguh jawapan beliau. Bagus juga skill law of attraction aku ni ye!
 Tak sampai 10 minit, hamper untuk Hisham ni aku siapkan, terus sampai ke rumah. Hebat tak? Anyway, congratz bro! Dalam kad tu ada pantun ori dari aku (^_<)v

 Lepas saya hantar gift kat Hisyam terus pergi rumah regular customer kat Taman Tas Kuantan. Oh, YA! Lupa nak ucap terima kasih kat Eddy sebab celebrate saya punya achievement bulan lepas. Nanti kita karok lagi sama2 ya!?

 Sampai je, customer saya tengah bakar sate ngan main bunga api & mercun. Cantik tau!
Kat sejam setengah sembang2 ngan dia. Dapat gak merasa sate free. Haha! Untung baik ngan customerkan?
So, saya nak makan sate dulu. Nanti kita sembang panjang lagi ya..(sembang lah sangat...)