Monday 23 March 2015

Webex Meeting

damai sejahtera~

kali ni Yoshi nak cerita macam mana Yoshi meluaskan empayar biz Tupperware ni. Ada yang tanya, awak buat kerja sorang-sorang atau dalam group?
jawapannnya, dua-dua. Kalau yang jauh tu biasanya kita contact by whatsapp atau email atau mungkin servis messenger lain2. Macam saya, saya kerap juga berhubung dengan sahabat-sahabar melalui webex.

Apa itu Webex?
Webex ni satu aplikasi dalam talian yang berfungsi sebagai alat persidangan web, mesyuarat dalam talian, persidangan video dan aplikasi webinar.
www.webex.com
Korang biasa dengar pasal skype atau video messager kan? haa... so webex ni pun sama. Cuma kalian tak perlu install software macam skype. Malah ia lebih ringan dari google hangouts.



 Untuk guna webex, tak semestinya kena ada email. Host(pengacara) boleh buatkan bilik mesyuarat dengan menggunakan meeting number. Macam nombor bilik la...

 so, meeting ni tak semestinya tunjuk muka je. tapi boleh juga ada fungsi 'whiteboad' dimana, fungsi ni anda boleh share skrin desktop anda untuk buat presentation atau pembentangan kepada rakan-rakan yang anda jemput masuk dalam bilik meeting tadi....
Kalau korang ada rangkaian yang besar dan rasa perlu buat mesyuarat. gunakanlah...


Ikhlas,
Yoshi

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^