Friday 6 April 2018

Konten

Masa belia remaja dulu, saya sekadar upload video untuk suka-suka.
Tapi sejak 2017, lepas banyak tonton video youtuber dari Malaysia, pola fikiran saya mula berubah.

Rasanya ramai yang kena Mat Luthfi. Budak Kedah yang belajar kat UK yang viral dengan videonya yang santai ala tarbiah sentap.
Kini beliau dah punya studio sendiri dan menjadi content creator.

Apa yang penting sangat dengan konten?
Konten yang baik akan dapat views atau jumlah tontonan yang tinggi serta potensi dapat banyak subscriber.

Youtube pada masa kini adalah antara medium untuk jana pendapatan.
Jumlah subscriber dan views yang tinggi menentukan berapa jumlah pendapatan anda.

Antara syaratnya ialah mesti ada 1000 subscriber.
Saya harap tahun ni saya boleh ramaikan subscriber. Cuma saya masih tercari-cari inspirasi mendapatkan konten yang baik.
Sebelum ni saya hanya banyak menjual saja dan celoteh pasal Tupperware.

Apa cadangan anda?

Psst: channel saya http://youtube.com/user/jomtapauwehtv http://youtube.com/user/jomtapauwehtv 


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^