Jom Tapau Weh! ❁ MEMANG BEST!

Dapatkan pelbagai maklumat di sini dan ikuti kisah perjalanan saya bersama Tupperware Brands Malaysia! Jom Tapau Weh! ✌☺

jual tupperware malaysia murah | tupperware malaysia catalogue | tupperware malaysia branch | tupperware malaysia promotion

i-Radio LTFM

Search This Blog

Monday, 7 November 2016

Kek Jadi Brownies

Alkisah... malam tadi, lepas balik kerja sampai rumah, lapar. Terus serbu dapur. Tengok ada nasi & kari ikan. Sadaaap. Wife masak.
Yoshi makan skit je suku je nasi... diet lah kata kan...(hihihi)

Pastu buka la peti sejuk. Nak amik air sejuk... tengok2 ada benda rupa cam kek chocolate chips. Try sentuh... "Eh, keras... biskut ke? rupa cam kek. Bawah lembut pulak. Hmm... kek ni..." Yoshi pun bawa la keluar. Konon nak makan wat desert. Tapi wife senyap je. Duk layan youtube. "Dia nak wat suprise ke? Tak pernah plak dia masak kek atau menda2 cam ni sebelum ni..."

So, lepas makan nasi, Yoshi pun try la... Erk! "Pahit!" Nasib baik jerit dalam hati je. Pastu tanya wife, takutlah esok dia bawa untuk kawan2 dia kat sekolah nanti... "Ni kek untuk makan sendiri ye?"
Dengan nada ala2 kecewa dia jawab "Emmm" Huh, lega dengar jawapan tu.

So, pagi tadi Yoshi otter sikit kek tak menjadi dia tu jadi brownies.
Balik umah  tadi dia tanya "sedapnya, abang buat camne ni?"
"Abang buat guna kek semalam. Nak masak benda2 camni, gula dan susu kena lebih. Setidaknya secawan... kalau tak cukup, pahit coklat tu memang terasa la..."
- "Ooo..." jawab dia sambil mengunyah...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^

Terima Kasih Sudi Lawat~. Powered by Blogger.

Followers

Google+ Followers

TABUNGAN + PERBELANJAAN = PENDAPATAN

TABUNGAN + PERBELANJAAN = PENDAPATAN
Cuba buat keputusan jumlah yang anda ingin simpan sehingga ke waktu tertentu, kemudian campurkan dengan kadar perbelanjaan bulanan anda. Hitung jumlahnya untuk tentukan kadar pendapatan yang anda perlu perolehi.

Tupperware Brands menyediakan pelbagai pendapatan dan tabungan yang anda mungkin perlukan.

Jangan tunggu sampai esok. Hubungi Yoshi SEGERA di 0139733779 atau jomtapauweh@gmail.com