Wednesday 13 January 2016

Rahsia Kekal Dalam Bisnes Online

Assalamualaikum;
Ada yang bertanya kepada saya, "Macam mana Mukmin survive tupperware online business? Persaingan terlalu banyak, dah la ramai jual harga ahli."

Ini jawapan macam mana saya bertahan.
1. Persisten: Saya tahu ramai yang masih belum jadi ahli dan nak tupperware murah2. Jadi saya akan menang jika saya terus menjual. Seller yang give up akan hilang customer dan customer dia akan cari orang lain. So, iklan jangan pernah berhenti okay?

2. Jenama: Siapa tak kenal tupperware? Safe, ada warranti dan berkualiti.

3. Ramai peminat: Buktinya ramai suka tupperware free sebab harga dia agak mahal, stok terhad dan ekslusif. Jadi bila kerap iklan, kita ada tapis buyer untuk dapat buyer yang betul2 kualiti. Sebab tu kena persisten.

4. Plan perniagaan fleksible: Berbanding MLM produk H yang saya join sebelum ni, tupperware tak expired dan marketting plan tak susah. Antara RM3000 team sales dengan RM10,000 personal sales sebulan mana anda pilih?

5. Modal bukan kemestian: Upload gambar, tanya siapa nak. Cukup. Modal guna customer punya. Anda tak perlu nak kena makan tupperware atau buat testimoni gempak-gempak untuk jual. Cukup simple. Komisen tak lebat tapi lebih baik ada duit lebih dari tak ada kan? Boleh bagi anak-anak makan pizza ke, secret recipe ke... kan?

Orang boleh cakap macam-macam but that's your income. Protect it. Ada orang yang berubah hidupnya dengan Tupperware. Mungkin anda, mungkin rakan anda. Cubalah.

Yoshi@Mukmin
0139733779
jomtapauweh.blogspot.com

2 comments:

Terima Kasih! ^_^