Sunday 2 August 2015

Luahan Rasa Makcik Laila

tupperware malaysia murah | katalog tupperware malaysia catalogue | tupperware sungai petani kedah | tupperware tawau sabah 
Atas nama Tuan Semesta Alam yang Maha Pengasih dan Penyayang  
BismILLAHiRahmanirRahim

Entry kali ni cuma nak share luahan makcik kepada housemate saya yang namanya Idris. Dia ni, masa saya mula-mula datang Sg.Petani lagi dah nampak sengal dan selalu buat benda lain macam. Maksud saya, dia suka buat suatu kerja ikut suka hati dia je tapi akibatnya selalu makan diri.

Contohnya, kalau kita goreng ikan, kita akan siang, garamkan dan sapu kunyit sikit, tunggu kuali panas dan letak ikan tu seekor demi seekor. Kalau dia, pas siang. campak garam dan kunyitkan skali, terus lima ekor 'curah' dalam kuali. Akibatnya, bila masak meletup-letup dan ikan jadi hancur... bila makan, memang tak sedaplah. ada yang terlebih masin, ada yang tak masin langsung.
Keep calm and enjoy Premium Green Tea.... (RM21, 12 sachets)

Tu cuma sebahagian kecil je. Banyak lagi kerjaan yang 'lucu' dan menjadikan Idris ni bahan ketawa rakan serumah yang lain. Kalau dia takde memang tak seri hidup kami. mesej nak sampaikan kat sini sebenarnya, nak bagitau yang apa saja yang dia cakap, buat orang susah nak percaya.
Al-kisah, nak jadi cerita. Baru-baru ni dia balik kampung beraya. Lepas saya pulang ke Sg. Petani, dia masih belum pulang. Rupanya dia nak balik lewat sikit dan dia ke rumah makciknya di Klang.
Di sana dia ceritakan dia tinggal dengan seorang kawan(yaitu saya) yang kerjanya jual Tupperware secara online.
Terkejut beruk makcik dia. Terus call saya. Nak cerita panjang, malas nak taip. jadi ringkasnya. Tak cukup dengan telefon, Jumaat lepas dia whatsapp saya....

 baca lagi...

 0139733779

 0139733779

 0139733779

 No.fon saya lagi.. 0139733779 (^_^)
Kesimpulannya kat sini. Bisnes ni simple giler dan senang! Yang susahnya, kalau baru sehari nak join tapi nak respon sales cepat giler. Itu yang tak bagus....
Bisnes yang beri 'Harapan Segera' ni hanya akan buat anda cepat give-up dan putus asa. Sekurang-kurangnya 3 bulan untuk bertatih, 3 bulan untuk rasa garam, 3 bulan untuk kenal api, dan setahun untuk pandai bercakap. Di situ baru putik-putiknya mula bercambah.

Lebih setahun saya perhati di group-group facebook dan whatsapp orang yang menjual tupperware pasang surut. Dan yang bertahan hanya orang yang jiwanya kental. Bukan yang modalnya besar... Tak dinafikan modal besar satu bonus yang bagus. Tapi, ia belum tentu menjamin kejayaan anda.
Untuk BERJAYA, anda kena bina sikap berdisiplin, sopan, mesra, tegas dan menjadi pengurus yang baik(harta dan diri).

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^