Sunday 15 March 2015

Projek Amal Pertama di Sg.Petani


Atas Nama Tuhan semesta alam yang Maha Pengasih dan Penyayang,
Damai Sejahtera hendakNya...

Pada Jumaat lepas kira2 jam 10.00 malam, ada sedara saya invite satu join group amal ni.
Dulu pun memang tiap2 tahun saya buat program amal bersama geng Tupperware dan Herbalife. Tapi bulan puasa lah, tapi kali ni, setelah berpindah ke Sg. Petani. Buat eprtama kalinya saya dapat bersama-sama dengan rakan2 baru yang ada minat yang sama untuk buat group amal bakti.

Melalui whatsapp saja, kami berkenalan kemudian berjumpa di warung dan berbincang. Ramah-ramah mereka semua ni... senang berurusan.

So, tempat pertama yang telah kami rencanakan ialah di Pusat Pemulihan Dalam Komuniti sungai Petani. Yang letaknya di lorong anggerik 1/1 kawasan Amanjaya.
Bersama saudara Amir, yang juga pengerusi OKU di situ, kami berhasil untuk masuk melaksanakan program di situ pada 15 Mac 2015, 10.00pagi hingga 1.00 tengah hari.
Tapak Parking Bas The Carnival SgPetani

Peserta mula berkumpul. Sesi suai kenal
 jom tengok gambar2 anak2 unik ni











Kebanyakan parents atau orang luar mungkin akan 'manjakan' anak2 ni kerana kecacatan mereka. Tapi percayalah sebenarnya bukan mereka tak mampu, cuma kurang upaya. saya pun baru tahu yang kita kena bagi mereka peluang 'mencuba' walaupun nampak mereka macam seksa, tapi itulah yang mereka lebih prefer... tapi jangan sampai tak bantu langsung pula. skit2 pun dah ok

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^