Tuesday 24 June 2014

Cabaran Baru Jun 2014

Bismillah...

Terima kasih kerana masih berkunjung.
Alhamdulillah hari ini saya masih mampu memberi nilai kepada orang lain.
Anda bagai mana?
Sihat?

Baiklah, pada minggu ini saya nak lancarkan satu cabaran baru. Tetapi, sebelum itu, saya nak ceritakan sedikit aktiviti yang telah saya dah lakukan dalam minggu lepas.

Pertamanya, kami telah menganjurkan TupperwareFiesta di sekitar pantai timur. Tentunya, saya di Kuantan bersama dengan stokis kesayangan saya. Stokis Best Winners Bukis Ubi, Kuantan...






 Banyak aktiviti yang kami lakukan termasuklah demo masakan, games, cabutan bertuah dan macam-macam lagi! :)
Pada hari yang sama, 21 Jun 2014, saya terus ke Kuala Lumpur untuk meeting seterusnya.
jumpa upline sambil shopping stok di stokis advance sales, jalan merdeka ria 3, ampang.
Walaupun sedikit rushing dan Eddy(pakai baju pink tu...) pun tengah kurang sihat... (jom sama-sama doakan supaya dia sentiasa sihat) kami ambil la juga masa sekejap order barang di stokis dan sembang-sembang sikit.

Esoknya, 22 Jun 2014. Kami terus ke acara utama di Head Quarters Tupperware Brands Malaysia yang letaknya di kawasan industri Subang Jaya seksyen 13/4 .
Banyak ilmu berkenaan sistem biznet, plan pemasaran dan motivasi yang kami belajar. Tak lupa juga ada games/permainan kumpulan yang sangat menyeronokkan kami sertai.
















Thanks to all Advance Sales team. Our leader Mdm Chng Lay Ping, Mr. NorHisyam aka Syamputra. Our Trainers of the day Ms.Annie & Ms.Sophia
BEBERAPA TIPS UNTUK DIKONGSI
1. Hentikan main tunding jari. Anda tak ke mana kalau terus main tuduh menuduh.
2. Akui sahaja kesilapan. Kemudian baiki. 
3. Orang lain belum tentu pedulikan anda. Jadi, pedulikan apa yang orang kata. Yang penting anda boleh nilaikan prestasi anda.
4. Sentiasa positif. Maksudnya, bergaul dengan rakan, baca buku atau dekatkan diri dengan elemen yang boleh membangunkan diri anda
5. Jangan terlalu biasakan diri dalam zon selesa sampaikan perkataan yang luar biasa seperti "never give up" pun jadi macam biasa pada anda.

Cabaran  untuk anak-anak buah, para downline JTW family kali ini ialah...(drum roll)
.
.
.
kepada yang belum ahli tetapi berminat untuk menyertai, sila call saya dulu ya

2 comments:

Terima Kasih! ^_^