Saturday 22 March 2014

Langkah Mudah Bisnes Online Tupperware Malaysia

Assalamualaikum,
Bismillah...

Ramai yang bertanya kepada saya, macam mana nak buat bisnes ni?
Secara asasnya; JUAL+REKRUT
itulah jawapan saya...

Tapi mereka beri alasan...
"Saya tak reti nak promote"
"Saya tak reti jual"
"Saya tak pandai nak cari orang..."

Bisnes adalah URUSNIAGA.
Anda URUS dan anda berNIAGA. Perniagaan sudah tentu adanya aktiviti jual-beli sama ada material atau sesuatu perkhidmatan.

Soalannya; MAHUKAH ANDA BELAJAR?
Bagaimana caranya?



Ada beberapa langkah mudah bisnes online Tupperware Brands Malaysia
1) Blog
Sepertimana yang saya lakukan sekarang ini. Blog memerlukan teknik penulisan dan cara yang betul untuk membuatkan ia tersenarai dalam SEO. Bagaimana? baca yang seterusnya

2) Laman Sosial
Facebook, Twitter, Instagram, dll...you name it! semuanya memerlukan cara sebarkan maklumat yang betul, yang paling penting ialah gambar. Laman sosial pasti jadi sangat2 membosankan tanpa gambar... percayalah!

3) Video
Youtube adalah medium yang berkesan untuk paparkan demo product anda kepada serata dunia... Saya juga ada menggunakan laman video lain seper Keek untuk sebarkan short video.
4) Laman sesawang
Anda boleh reka sendiri atau gunakan laman sesawang lain seperti mudah.my, webs.com, vix.com untuk cipta laman iklan anda sendiri. "Tapi orang tak mahu baca website iklan"... DAH TENTU! Tetapi ramai orang cari apa yang mereka mahu di internet. Anda cuma perlu pancing dengan cara yang betul dan berkesan.

Sudah tentu ilmu-ilmu ini saya tidak sampaikan percuma kepada semua orang. Menuntut ilmu mestilah kena ada komitmen. Daftar sebagai ahli di sini dan saya akan ajarkan langkah demi langkah supaya anda mahir atau sekurang-kurangnya ada asas untuk melakukan bisnes ini.

5) Aplikasi Mesej
Whatsapp, WeChat, Kakao, Telegram... Platform ini juga anda boleh gunakan sebagai medium penyebaran maklumat. Bagaimana kalau rakan-rakan, saudara-mara dan keluarga nak tahu apa yang anda ada jika anda tak beritahu? Betul tak?

dapatkan RM1 bila mendaftar PERCUMA


http://jomtapauweh.blogspot.com/p/blog-page_21.html



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^