Monday 24 March 2014

Cara Guna Hash Tag Untuk Pemasaran Bisnes

Baru je lepas menonton episod 15 siri ni. Sebelum ni drama kegemaran yang saya tak miss ialah Arrow.
Tapi siapa sangka tonton cerita Agents of SHIELD ni boleh buat air mata aku menitis.
Kerja keras, Ketelitian, Kerjasama, Kebijaksanaan, Strategi, Persahabatan, Pengorbanan, Aksi dan Misteri...
Memang jenis cerita yang saya suka.

Oklah... cukup untuk intro...

Tanda Pound Di-reka-semula
Sebelum ini, tanda # ni digunakan untuk mewakili perkataan pendek bagi 'nombor'. Tapi sejak kemunculan Twitter, tanda tersebut dah mula berubah makna. Masa saya zaman sekolah dulu, tanda ni digunakan sebagai 'sharp' dalam nota muzik. Saya masih ingat masa darjah enam, muzik bukanlah subjek kegemaran saya, lebih2 lagi terpaksa main rekorder.


Capaian Lebih Jauh
Mencapai ramai orang yang berkaitan dengan pantas dengan tag hash. Satu tag hash pada permulaan mesej boleh membenarkan mesej untuk mengemaskini seluruh kelompok dalam satu masa nyata. Ia juga boleh digunakan untuk mewujudkan pautan segera kepada topik media sosial untuk seluruh kelompok.

Pengisian Yang Ada Karakter
Satu tag hash digunakan di hadapan kata kunci atau frasa di Twitter. Tag hash membantu mengkategorikan tweet tertentu supaya mudah untuk mencari dalam carian. Tetapi diingatkan, hash tag tidak akan muncul dalam carian peribadi(private). Anda juga boleh menggunakan tag hash dalam mesej mempunyai kesan menyamakan kategori seperti dengan kata-kata kunci atau frasa yang lebih pendek.

Meletakkan Tag Hash
Anda boleh meletakkan tag hash pada awal, pertengahan atau akhir mesej. Tetapi pastikan anda tidak menggunakan lebih daripada tiga tag hash setiap mesej tidak kira berapa panjang ia adalah kerana ia akan dilihat sebagai spam dan anda akan merosakkan semua yang anda baru sahaja cuba untuk capai 

Letakkan Pada Papan Tanda
Tag hash juga digunapakai pada tanda-tanda fizikal pada bangunan dan di jalan. Orang yang lalu lalang serta-merta boleh look-up tag tersebut dan langsung kepada maklum balas yang positif dari Twitter yang akan membantu menjadikan mereka pelanggan terbaru anda dan menarik mereka untuk jualan dan promosi anda telah lakukan. Itulah apa yang kebanyakan orang mencari apabila mereka melihat jenama di Twitter ayat media sosial yang lain.

Pastikan Ia Pendek dan Menarik
Jadikan ia mudah, dan juga bertanggungjawab. Ini adalah dua kebenaran untuk penjenamaan yang tidak pernah akan berubah tidak kira apa media yang digunakan. Anda mahu untuk memastikan ia pendek dan manis dan itulah yang menjadikan perkara-perkara merebak di Twitter. Membina jenama anda dengan tag hash tunggal diikuti dengan nama jenama dan singkatan yang melambangkan apa yang perniagaan anda buat.
 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^