Saturday 22 February 2014

Top 10 Faktor-faktor Penting untuk Ranking Search Engine


Jika anda ingin laman web yang berjaya, anda perlu mempunyai penonton yang besar dan relevan. Kaedah terbaik untuk meningkatkan kualiti trafik anda adalah dengan meningkatkan pengoptimuman enjin carian anda.

Berikut adalah 10 Utama faktor-faktor yang boleh digunakan untuk memberi kesan kepada keputusan pengoptimuman anda dan membawa anda lebih banyak lalu lintas yang berkualiti.

1. Kata Kunci
Faktor ini adalah salah satu yang paling penting untuk membuat laman web anda lebih optimum. Letakkan kata kunci yang relevan dalam kandungan dan tajuk anda untuk mendapatkan hasil carian yang lebih baik dan memberi web Google idea yang lebih baik tentang laman anda .

2. Penghubungan 
Mewujudkan backlinks dari laman web yang boleh dipercayai dan berwibawa untuk meningkatkan pangkat SEO(Search Engine Optimization) anda.

3. Penghubungan Dalaman 
Link kepada mana-mana laman web lain daripada anda sendiri yang mengandungi topik-topik yang berkaitan. 
Ini adalah cara yang pasti untuk membawa trafik ke pos-pos lepas.



4. Media Sosial 
Sekarang kuasa media sosial telah meningkat, ia adalah penting bahawa anda membuat bahan yang boleh dikongsi bersama. Di samping itu, mempunyai status media akan meningkatkan tahap kedudukan anda juga.

5. SEO Tools 
Banyak alat mendakwa bahawa mereka akan membantu untuk meningkatkan SEO anda, tetapi mencari yang betul yang akan bekerja untuk anda adalah kuncinya. Cari alat yang akan menunjukkan kepada penerangan dan tajuk anda kelihatan bersih dan mudah untuk dikenali.

6. URL 
Datang dengan struktur URL yang kemas dan bersih. Elakkan menggunakan simbol, nombor, atau perkataan yang tidak menyumbang kepada jenama laman web anda.

7. Metadata 
Penerangan meta, tajuk, dan tag kata kunci yang memudahkan Google untuk mengenal pasti laman web anda, industri dan untuk pembaca anda untuk mencari anda dan memutuskan apa kandungan akan memenuhi keperluan mereka.

8. Kelajuan dan Kebersihan 
Membuat laman web anda mudah dan cepat untuk dimuatknaik. Menggunakan HTML5 untuk hasil carian yang lebih baik dan kelajuan loading. Elakkan menggunakan Flash atau JavaScript, kerana mereka tidak dioptimumkan untuk enjin carian.

9. Kandungan 
Buat kandungan yang berkualiti tinggi dan relevan kepada pengunjung anda. 
Tulisan hendaklah menggunakan bahasa yang boleh difahami oleh manusia, dan bukan hanya mencari robot enjin. Di samping itu, gelak daripada menulis semula, plagiat, atau tidak membuat caruman baru, sebagaimana amalan boleh membahayakan kualiti tapak anda.

10. Kekerapan 
Membuat kandungan tetap akan membolehkan pengunjung web dan para labah-labah untuk melawat halaman anda lebih kerap. Pastikan menerbitkan catatan anda dalam jangka masa dan tidak dikumpulkan untuk mendapat keputusan yang terbaik.

Faktor-faktor yang disenaraikan di atas akan memberikan anda idea berkenaan apa yang diperlukan untuk menubuhkan SEO anda dengan baik. Menggunakannya untuk keuntungan anda dan hasilnya, penonton anda, kadar penukaran, dan jualan akan meningkat juga.




Sila Kongsi halaman ini Post Via Sosial 
Media dengan Rakan Anda dan Kongsikan!

1 comment:

Terima Kasih! ^_^