Sunday 19 January 2014

Assembly Tupperware JTW Group, Team Power

Assalamualakum,
Apa khabar pembaca sekalian?
Apakah ini entry pertama yang anda baca?
Jika Ya, TAHNIAH saya ucapkan kepada anda. Kerana post ini adalah suntingan yang sangat sesuai untuk yang kali pertama berkunjung ke blog saya.
Jika anda adalah pembaca setia blog saya, TERIMA KASIH saya ucapkan kerana sering berkunjung.
Baiklah, hari ini saya nak bercerita tentang asas kepada bisnes Tupperware.

No.1: Pengetahuan Produk
Perkara pertama yang perlu anda lakukan sejurus mendaftar sebagai ahli ialah baca katalog dan buku panduan supaya anda ada asas tentang produk. Sudah tentu nak baca saja memang tak cukup faham. Solusinya, tanya orang yang merekrut anda dan hadir ke majlis perjumpaan. Apa-apa jenis sekali pun. Dalam Tupperware ada 2 majlis perjumpaan yang asas. Party dan Assembly. Party adalah majlis yang lebih santai berbanding Assembly yang lebih formal.


No.2: Promosi
Bila dah mendaftar dan belajar pasal produk, haruslah belajar macam mana nak promosi. Ada sesetengah orang selalu target hot item untuk dapat lebih banyak pembeli. Dah tentunya cara itu tak salah. Tapi ini saya nak bagi tahu, the power of promotion...Percaya tak, anda boleh buat jualan bernilai 15 ribu Ringgit Malaysia TANPA borong hot item.
Apa yang anda perlu tahu:
a) cara nak follow-up stokis
b) tahu item apa yang masih dijual
c) Publish gambar di media sosial.
Untuk kemahiran promosi ni, anda kenalah daftar dengan JTW Group dulu, nanti saya ajarkan.
Nak daftar call je 013-9733779...ingat nombor ni ya.


No.3: Rekrut
Dah daftar, dah menjual...tapi masih belum dapat cek atau komisen. Ini berlaku pada ramai ahli Tupperware. Kenapa? Lazimnya mereka ni walk in ke stokis dan terus daftar sebab nak beli barang Tupperware. Bila tengok orang lain yang berjaya, tiba-tiba nak join group itu, group ini. Masa tu adalah sedikit menyesal. Tapi tak apa, jangan stress, pergi ke stokis dan hadir assembly mereka. Kalau rasa susah, meh call saya. Saya bantu :)

18 Januari 2014 adalah tarikh assembly pertama bagi tahun 2014 untuk JTW Group. Alhamdulillah saya nampak kumpulan dibawah naungan saya dah mula berkembang ke serata pelusuk Malaysia.










Team di Dungun


Team di Kelana Jaya


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^