Sunday 17 November 2013

Kelebihan Tupperware Turbo Chopper

Namanya pun canggih1
Hebatnya, sikit pun tak guna karen elektrik.
Zas! Zas! Zass!!~ tarik aja talinya. SIAP!
inilah lesung ajaib (hehehe...)
tak perlu guna blender atau lesung batu untuk lumatkan bahan2 anda. masukkan dalam bekas dan tarik2 tali je. sambil2 layan drama korea pon boleh...

First meal yang saya masak guna turbo chopper ni ialah nasi goreng. Sebelum ni kalau nak menumis mesti kena guna lesung tumbuk bawang merah dan bawang putih. Walupun berat nak handle lesung batu tu tapi direlakan juga sebab nak bagi bawang tu hancur. Tapi kini tidak lagi



Sebelum masukkan bawang merah dan bawang putih, Kemudian, tarik tali di sisi chopper tu (gambar sedang menarik tak dapat disertakan.

Selepas. Dah hancur. Boleh adjust sendiri nak halus macam mana ye. Kalau rasa nak kasar-kasar tarik dalam 3-4 kali cukupla. Kali nak halus silalah tarik lama-lama sikit.





Lepas guna dinasihatkan basuh cepat-cepat letak dalam bekas untuk dikeringkan. Letak bekas tu tinggi2 di tempat yang kids tak dapat capai. Maklumlah warna merah ni memang menarik perhatian kanak-kanak. Berhati-hati bila basuh blades untuk mengelakkan tragedi berdarah. Bila dah kering kalau tak nak guna dalam masa terdekat boleh attach benda putih tu pada blades sebagai pelindung.
Di bawah ni ni video demo dari Tupperware