Sunday 2 August 2015

Susahnya Cari Ahli Baru!

tupperware malaysia murah | katalog tupperware malaysia catalogue | tupperware sungai petani kedah | tupperware tawau sabah
Atas nama Tuan Semesta Alam yang Maha Pengasih dan Penyayang 
BismILLAHiRahmanirRahim

Tak dinafikan ramai yang ada masalah bila join perniagaan MLM. Takut kena tipu dan malas cari orang. Salah satu faktor penyebab orang susah nak dapat ahli atau rekrut dalam perniagaan mereka sebab rekruter sendiri tamak dan terlalu lapar cari ahli baru sampai keluar ayat-ayat yang buat orang rasa meluat nak baca... Contohnya;


baca lagi...

cerita tak habis lagi ni...
Baca ayat dia rasa meluat pun ada. Seolah-olah nak guna kita untuk dia kaut untung. Saya tak nafi peluang dia tawarkan tu bagus. Tapi ayat yang menampakkan anda terdesak nak cari ahli tu buat orang rasa meluat.

SAYA JUGA PERNAH BUAT MACAM TU!

Akibatnya, orang yang saya beriya-iya nak tarik, pergi daftar dengan orang lain. Kenapa?
Haa... ni yang saya nak share...

1. Nilai - First, bagitau apa yang anda tawarkan dan kenapa ia sangat bernilai kepada pengguna. Ayat biasa yang orang guna, "daftar ahli dapat diskaun bla bla bla... bonus bla bla bla... melancong percuma bla bla bla..."
Betul kan?
Starting pun dah membosankan. Cuba bandingkan dengan ayat ni. "Assalamualaikum, sis nak jadi ahli untuk guna sendiri atau meniaga? Untung saya jadi member sebab saya dapat beli murah terus dari stokis dan saya boleh bantu belikan untuk makcik-makcik saya dengan harga diskaun. alhamdulillah, adalah rezeki sikit untuk buat duit poket..."
Untuk ayat panjang lebar dan lain-lain jenis. Saya ajarkan kepada rakan niaga saya. Siap mereka? Nah...pergi link ini >>Rakan Niaga Jom Tapau Weh!<<
Kalau nak daftar sila ke page daftar atau boleh whatsapp saya 0139733779

2. Identiti - Ramai orang hari ni masih tercari-cari identiti diri sendiri. Nak jadi UNIK tapi terlebih sangat sampai jadi PELIK. Dan adakalanya, JELIK.
Identiti ni penting supaya orang mudah kenal. Macam Dr.Azizan Osman, budak-budak pun kenal dia dari gambar dia dengan tunjuk jari telunjuk kat kepala tu... betul tak?
SOALAN: Macam mana identiti saya di'iktiraf' dan di'kenali' orang ramai?
JAWAPAN: Stop update status yang menampakkan anda meroyan, membebel, merungut dan segalam macam bentuk luahan perasaan yang buat orang meluat nak baca. Kongsikan sedikit kasih sayang, kata-kata motivasi, text/gambar/video iyang beri inspirasi dan rajin share kata-kata hikmah.

Bagi nama saja pun orang dah kenal... Gembira rasa~

3. Rajin Iklan - Ni satu point penting. Jangan berhenti iklan! Iklanlah selalu, rajin-rajinkan menaip. Dan disiplankan diri untuk guna ejaan penuh dan betul. Baru nampak karismatik. Nak iklan boleh guna fb Ads, robot-robot internet macam dari hootsoot atau boleh juga function schedule post dari facebook fanpage.


4. Masalah Modal - Saya tahu bila sebut je RM74.20 atau whatever the price is, orang mula start berkira-kira. Kenapa? Sebab dia tak yakin. Jadi apa yang saya buat??/
Saya buat....
TAWARAN SPECIAL!
Jom jadi ejen dropship saya. Tak perlu modal, tak perlu simpan stok. material SEMUA SAYA BAGI! Just iklan kan saja! Bila prestasi bagus, saya reward dengan FREE membership. Kalau anda lebih bertuah, Boleh daftar dengan bayaran yang lebih murah.
Detailnya....


Whatsapp saya! 0139733779




No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^