Friday 27 February 2015

MLM Tips: 17 Cara Untuk Berfikiran Besar


the magic of thinking big
Kemampuan menggambarkan minda.
Berapa banyak yang kiata boleh buat bergantung kepada
berapa banyak kita fikir kita mampu lakukan.
Jika anda benar2 percaya anda mampu buat lebih, minda anda berfikir secara keatif dan
akan menunjukkan anda jalannya.
 
17 Cara Cara berfikir besar dan menjadi kaya.
1. Tanya diri anda soalan yang lebih baik. Daripada "Mengapa hidup saya teruk?" atau "Bagaimana perkara-perkara buruk berlaku kepada saya", tanya diri anda, "Bagaimana saya boleh membuat pendapatan tahunan semasa saya, setiap bulan saya?" Semasa saya dalam bidang IT apa yang saya fikir adalah gaji yang agak baik. Bulan lepas purata pendapatan gaji yang saya perolehi dalam satu tahun penuh, kini di hampir setiap MINGGU.
2. Terus-menerus menyesuaikan pemikiran anda. Cara terbaik untuk berfikir tentang bagaimana untuk berfikir besar adalah untuk menyedari bahawa jika anda mula berfikir lebih besar, kehidupan dan keputusan anda akan menjadi lebih besar, pastikan untuk menyesuaikan pemikiran anda dan tidak hanya sampai gol dan berhenti.
3. Dapatkan di sekitar orang-orang yang berpendapatan lebih daripada anda, sentiasa. Minggu depan saya dalam kelompok di mana pendapatan purata adalah RM19juta setahun! (Saya mungkin hidangkan kepada mereka kopi!)
4. Kerja-kerja pembangunan diri anda setiap hari. Ini adalah paling utama untuk mendapatkan anda masa lalu hari sukar (dan AKAN
terdapat menjadi hari yang sukar).
5. Buat ikrar yang memaksa anda untuk berfikir secara berbeza. Ikrar seperti "Saya amat gembira dan bersyukur kerana wang akan datang kepada saya" dan "Saya sangat bersyukur kerana menjadi magnet wang".
6. Memahami perbezaan di antara kos dan pelaburan. Saya baru-baru menaik-taraf kolam saya di rumah, yang paling pasti kos yang tinggi. Saya telah melabur hampir tiga kali jumlah yang saya belanjakan untuk kolam yang dalam pengajian saya dalam tempoh dua tahun lepas. Meningkatkan pendidikan anda adalah PELABURAN, bukan kos.
7. Manjakan diri anda lebih. Ia sebenarnya tidak memerlukan kos yang lebih untuk tinggal di sebuah hotel jauh lebih bagus daripada yang termurah. Daripada menjimatkan RM40 semalam dengan menginap di motel lipas itu, tinggal di hotel yang lebih bagus dan hanya tidak minum banyak Starbucks bulan itu. Apabila anda merawat diri anda, anda mula menyedari bahawa anda adalah layak perkara yang baik.
8. Mendapatkan vaksin dari pencuri impian. Jangan berharap anda mempunyai lebih banyak sokongan dan bukan hanya berhenti mendengar pencuri impian dalam hidup anda.
9. Berhenti menonton berita sebelum tidur. Berita itu membawa barangan paling negatif dan dimasukkan ke dalam kepala anda dan kemudian anda tidur untuk 4-8 ​​jam membolehkan minda bawah sedar anda untuk rebus kepada apa yang anda baru sahaja tonton. Ini satu tips kecil yang membolehkan anda untuk berfikir lebih besar dan benar-benar membiarkan anda rebus pada perkara yang anda mahu dalam hidup anda.
10. Menghadiri acara syarikat anda. Saya tidak tahu jika SESUATU boleh membantu anda belajar bagaimana untuk berfikir besar lebih baik daripada acara syarikat kerana anda dapat mendengar cerita-cerita daripada orang yang membuat ia menjadi dan apa perjuangan mereka untuk mengatasi.
11. Percaya dengan banyaknya, bukan kekurangan. Ketahuilah bahawa untuk ANDA menjadi seorang jutawan ia tidak bermakna bahawa orang lain akan jadi bankrap. Terdapat banyak sumber di luar sana. Untuk maklumat lanjut mengenai ini anda boleh mempertimbangkan untuk mendapatkan buku yang dipanggil The Science of Getting Rich.
12. Percaya bahawa ada orang di luar sana berkomplot untuk KEBAIKAN anda. Ambil sebagai contoh saya, saya tidak peduli apa  kedudukan rangkaian syarikat pemasaran anda, saya ingin ANDA menang!
13. Tuliskan JELAS sekali apa yang anda mahu. Ini usaha bukan sahaja dalam perniagaan tetapi dalam segala-galanya.
14. Daripada sentiasa keliru atau "tidak tahu" apa tujuan anda dalam hidup adalah ke tempat kerja. Mendapati diri anda dalam kerja anda dan tidak merenung ke luar tingkap dan berharap terpukul oleh satu idea yang hebat tentang bagaimana untuk menjalani kehidupan. Ya, tajuk post ini adalah Bagaimana berfikir besar tetapi kadang-kadang anda perlu BUAT KERJA untuk berfikir terbesar.
15. Percaya dalam kehidupan DAN vs sebuah kehidupan ATAU. Anda boleh menjadi super kaya DAN mempunyai kehidupan keluarga yang hebat. Anda boleh mempunyai banyak wang DAN penuh kasih sayang dan kuasa memberi dan menyayangi orang lain. Mereka TIDAK saling eksklusif.
16. Dan janganlah kamu berdebat batasan anda. Terlalu banyak orang berpendapat apabila saya memberitahu mereka bagaimana untuk berfikir besar dan beritahu saya perkara seperti "Anda tidak faham..." atau "Ya tetapi...", hentikannya. Hentikan alasan untuk batasan anda melainkan anda benar-benar mahu mereka.
17. Hayati perjalanan. JIKA anda serius untuk mengubah hidup anda, tahu bahawa ia tidak adalah yang paling mudah daripada jalan raya, tetapi ia adalah yang paling berfaedah. Hayati kejayaan itu dan mewujudkan kehidupan yang menakjubkan tidak berlaku dalam sekelip mata dan itu OK!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! ^_^